לצאת מהדעת. שיחות מאת הרב יהושע שפירא
לצאת מהדעת. שיחות מאת הרב יהושע שפיראעורך: צבי איל. בהוצאת ידיעות אחרונות וספרי חמד

הרב יהושע שפירא טוען בשיחותיו שיציאה מהדעת דווקא טובה לזוגיות, מכיוון שהיא מאפשרת להתרחב ולגדול. הספר 'לצאת מהדעת, מצרות לאוצרות בחיים הזוגיים', הגדוש בתובנות ועצות מעשיות בסגנון הומוריסטי, ערוך בידי צבי אייל המצוין ויש בו גם תרגילים לחיזוק הקשר. הוצאת ידיעות.

*****

חמש שנים אחרי 'קטונתי', מבשל יונתן רזאל אלבום חדש שיכלול 12 שירים, כולם פרי עטו, לחניו ועיבודיו. ההאזנה לסינגל הראשון 'נווה תלאות' (כתיבה בשיתוף הרב יצחק קיאלי) מציעה חוויה מיוחדת. "להסתכל על העולם אחרת. העולם כנווה תלאות... מסע של עליות וירידות אשר בסופו שמחת לב", כך רזאל.

*****

כמדי שנה יוצא מפעל הפיס במיזם 'ימי תרבות' שבהם יתקיימו יותר מ‑400 מופעי תיאטרון, מוזיקה, מחול, ספרות ואמנות בכ‑120 יישובים ברחבי הארץ, במחיר כרטיס שלא יעלה על 20 שקלים. בין האירועים גם כאלה המותאמים לציבור הדתי, החרדי והערבי. במיזם משתתפים התיאטרון הקאמרי ומוזיאון ישראל, ולצדם יוצרים עצמאיים ומוסדות תרבות קטנים.

*****

2023 הוא אלבום קונספט מבית היוצר של איה כורם. המאזינים לומדים להכיר את אלכס, שמוכר את מחשבותיו כדי להתפרנס. לאורך הסיפור משובצים 13 שירים מקוריים שמתכתבים עם העלילה ומבוצעים על ידי אמנים מובילים וגם אמנים צעירים, בהם: דני ליטני, אפרת גוש, ארקדי דוכין, רונה קינן, אלון עדר ודניאל זמיר. כורם מבצעת רק את השיר האחרון.

*****

'ארץ לא נודעת - מסע בדיוני אל מרחבי המסתורין היהודי' היא תערוכה של אברהם גיא ברכיל, קומיקסאי חוזר בתשובה שיוצר בהשראת התלמוד ומדרשים אזוטריים. במכחולו הם הופכים לטקסטים מאוירים בהקשר רחב של האמנות הכללית ועולם התוכן היהודי. התערוכה מוצגת ב'מקלט לאומנות', יהודה המכבי 7 מקור ברוך, ירושלים, החל מי"ב באלול. אוצרות: נעה לאה כהן ופנינה פרנק.

[email protected]