גיא הראל
גיא הראלצילום: יח"צ

לא קל להיות איש עסקים או בעל עסק כיום בישראל, על אחת כמה וכמה שלא קל לקחת חלק בענף שבו יש תחרות קשה על כל לקוח ולקוח - ענף הרהיטים.

יחד עם זאת, מסתבר שאין זה בלתי אפשרי, כפי שהוכיחה לאחרונה חברת "ארונות הראל".

החברה זכתה בתואר "קמעונאי השנה לשנת 2016" בתחרות השנתית ה-14 במספר של עיתון כלכליסט אליה הגיע לראשונה בית עסק מתחום הריהוט. בנוסף לתואר הוענקה לחברה גם תעודת הצטיינות לעסקים קטנים בתחרות "מצוינות בשירות וחווית לקוח".

בין השאר נכתב בנימוקי השופטים - "פרויקט מעורר השראה במגרש של הגדולים, הבנה עסקית של השוק וחשיבה מחוץ לקופסא על חווית הלקוח ויצירת WOW ושירות מפתיע ביחס לענף המדובר - כל אלו גרמו לנו להאמין כי חברת ארונות הראל היא סנונית ראשונה בשוק בעייתי".

מצוינות בשירות וחווית לקוח - שני נושאים חשובים ביותר, שלעיתים נדמה שכבר לא לוקחים חלק בעולמו של הצרכן הישראלי - שני נושאים שעליהם החליט גיא ריינדל, מנכ"ל חברת ארונות הראל להילחם ולא לוותר.

ריינדל, בן 40 ואב לארבעה ילדים בגילאי שנה וחצי עד שמונה, חי ונושם את ענף הרהיטים מילדותו. סבו ישראל הקים את החברה ובנה את הרהיטים במו ידיו. בתחילת הדרך היה בונה סבא ישראל לאשתו הרייט ארון על מנת לסדר את בגדיה ושמלותיה.

אט אט החל גם לבנות ארונות לבני משפחה אחרים כמתנות באירועים משפחתיים וימי הולדת. - ארונות הראל משלבת את שמותיהם של הסב והסבתא - הרייט וישראל. גם אביו של גיא לוקח חלק בעסק המשפחתי וכשהשתחרר גיא משירותו הצבאי היה זה אך טבעי שילך אף הוא בעקבותיהם וימצא את המקום שהיה שמור עבורו כל השנים.


גיא, מילה כללית שלך על העסק והמוצרים?

"הארונות והרהיטים היו ועודם מוצלחים ואיכותיים. במשך כל תקופת עבודתי בחברה תמיד חשבתי ואני חושב על רעיונות לשיפור והגעתי למסקנה שהנושא הבוער שיש עוד לעבוד עליו ולשפר הוא חווית הלקוח, למידת השוק ומציאת הנישה הייחודית שבזכותה אפשר יהיה לפרוץ קדימה ולהעמיד את חברת ארונות הראל בשורה אחת עם חברות וארגונים בסדר גודל גדול כאן במדינה".

גיא, איך הצלחת להשיג דריסת רגל במקום שגדולים ורבים נכשלו בו?

"זה לא היה קל. הרבה מאד מחשבה ועבודה קשה הושקעו על מנת למצוא את הנוסחה המתאימה ביותר לשוק המקומי ולצרכן הישראלי. מאז ומעולם נמשכתי לעולם השיווק. קראתי ספרים ומדריכים של אנשי מקצוע בעלי שם עולמי כדי תמיד להישאר מעודכן וכך לאט לאט יכולתי לגבש את אסטרטגיית השיווק שלי ולהכניס לתוכה חידושים שהצרכן הישראלי לא מכיר. המוצר של החברה הוא מוצר טוב ובהיותו כזה צריך להתאים לו גם חווית לקוח ושירות מעולה. אני מכיר היטב את המוצרים מפני שלפני שהפכתי למנכ"ל החברה עבדתי כפועל במפעל, אני מכיר את כל שלבי העבודה ואת כל המחלקות. במהלך שנות עבודתי במחלקות הייצור השלמתי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה הפתוחה ותואר שני MBA במנהל עסקים.

חדשות ושירות
חדשות ושירותצילום: יח"צ

אז מה גילית שחסר בנוף המקומי?

"מהתחלה ידעתי שסוד ההצלחה טמון בהקמת רשת חנויות של רהיטים בשיווק ישיר מהיצרן לצרכן. עם הכלים שלמדתי ועם ההכרות שלי את השוק ידעתי שזו הנישה הנכונה וזה מה שחסר כאן בארץ לצרכן המקומי. לקח לי זמן לרתום את אבי ואת הנהלת החברה לתהליך, הצגתי בפניהם תכנית עסקית שמפרטת את כל השיקולים. אני שמח ואפילו מאושר לשתף שהמהלך אכן הצליח ולאחרונה פתחנו בפתח תקווה את הסניף העשירי שגם הוא בבעלותה של החברה והוא ממקום היכן שהיה מפעל דפרון המיתולוגי.

"בנוסף הגעתי למסקנה שמה שהלקוח הישראלי מחפש הוא שירות טוב, חווית קנייה טובה ובאופן כללי חווית לקוח חיובית. עדיין לא סיימנו את המהפך הפנים-ארגוני שלנו בתחום זה. כלל עובדי החברה קיבלו דגשים והנחיות כיצד לפעול ברוח זו ואנחנו לא מפסיקים לחשוב על עוד דרכים ורעיונות כיצד לשפר את החוויה עבור הלקוח – קיצור זמני אספקה, זמינות מידית למענה על שאלות או בירור פרטים, אפשרות של פנייה לנציג החברה באמצעות עמוד הפייסבוק או דרך חלון צ'אט באתר ועוד".

גיא גאה במיוחד בפרויקט הקשור לתחום של תרומה לקהילה – תחום שגם בו מתפארת החברה. פעילות חברתית המכונה "מעשה טוב אקראי" (RAK – Random Act of Kindness) הביאה לעלייה של מעל 500% באזכורים החיוביים של החברה באתר הפייסבוק ולזינוק באחוז הלקוחות המרוצים של החברה ל- 94% לשנת 2016.

יש לך הסבר לכך?

"כן, אנחנו אנשי עסקים בעלי חברה שצריכה להרוויח ולהכניס כסף. יחד עם זאת – עלינו להיות ערבים זה לזה ולהיות מעורבים חברתית כמה שאפשר. חשוב לנו מאד החיבור לקהילה ולחברה בכל תחום שניתן לסייע בו ולדעת שבכל יום שעובר תמיד יש מי שזקוק לנו ולעזרה שלנו. היום זה אני ומחר זה אתה. את המסלול שאני עשיתי ועברתי – כל אחד יכול לעשות. חשוב שבני נוער יידעו שיש לאן לשאוף וגם כשנראה שקשה ואפור – תמיד תהיה דרך טובה, חיובית ואופטימית לבחור בה".

לסיכום, אין ספק שחברת ארונות הראל מציבה רף חדש בכל מה שקשור בתחום של שירות לקוחות מצוין וחווית לקוח מיטבית. בשגרה שבה לקוחות רגילים להתנערות ממצבם ולחוסר קבלת מענה הולם מחברה או ספק – לא נותר לנו אלא לקוות שסנונית ראשונה זו תהווה בקרוב את הסמן הימני שאליו ישאפו בעלי עסקים ונותני שירות נוספים להשתוות ועד אז – ארונות הראל מורכבת מהתמהיל הנכון והמושלם של מוצר איכותי, שירות מעולה ותרומה לקהילה ולחברה.

לאתר החברה : http://www.aron.co.il/