נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: חזקי ברוך

שר החינוך נפתלי בנט הבהיר בצהריים (שישי) כי הוא מתנגד לסגירת בית הספר ''שבח מופת'' בדרום תל אביב כדי לאפשר את פתיחת שעריו לילדי המסתננים הגרים באזור.

בנט שוחח עם ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי והשניים סיכמו כי בית הספר ימשיך להתקיים בהרכב אוכלוסייתו הנוכחי ולא ייסגר.

השניים החליטו להקים צוות מקצועי של משרד החינוך ועיריית תל אביב לטיפול בנושא.

הסערה סביב בית הספר "שבח מופת" החלה בשבוע שעבר, כשעיריית תל אביב הודיעה כי החל משנת הלימודים תשע"ז, בית הספר ש-75% מתלמידיו הם תושבי חוץ יפסיק לקבל לשורותיו תלמידים שאינם תושבי העיר.

''שבח מופת'' שייך לרשת עמל, ולומדים בו 900 תלמידים ותלמידות בכיתות ז'־י"ב המגיעים מכל רחבי הארץ,רובם ילדים לעולים מחבר העמים.

מטרת המהלך של עיריית תל אביב היתה להעמיד את בית הספר לטובת ילדי המסתננים הגרים בדרום תל אביב. הלימודים בבית הספר נפתחו אתמול בהפגנה בהשתתפות תלמידים ומורים.

מסתננים לחינוך
סגירת שבח מופת: הפטריוטים מתווכחים, השבוע

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) בירכה על ההחלטה של משרד החינוך ועיריית תל אביב שלא לסגור את בית הספר. "כתבתי בתחילת השבוע לשר ולראש העיר. מחיתי אתמול לצידם של ההורים והתלמידים ואני שמחה שקריאותינו נענו״, אמרה.

סבטלובה הוסיפה, ״על משרד החינוך ועיריית תל אביב לחשוב כיצד פותחים בתי ספר חדשים, לא כיצד סוגרים קיימים, וודאי שלא בתי ספר מצליחים כמו 'שבח מופת' שקולט עולים ומביא אותם להישגים לימודיים נפלאים והופך אותם לחלק מהחברה הישראלית״.

״הפתרון צריך להיות שילוב ילדי הפליטים בתוך התיכון הקיים ותיכונים נוספים, לא ריכוז במקום אחד״, טענה ח"כ סבטלובה.