ירי לעבר מונית פלסטינית
ירי לעבר מונית פלסטיניתצילום: דוברות המשטרה

פעיל ימין קיצוני נעצר לאחרונה על ידי המשטרה והשב"כ בחשד לניסיון פגיעה בחיי אדם, כך הותר לפרסום אחר הצהריים (ראשון).

העצור, צעיר בן 18 תושב גבעת ערוסי בשומרון, חשוד בביצוע ירי מאקדח אוויר לעבר מונית פלסטינאית בתאריך 24.08.16. כתוצאה מהירי נופצה השמשה האחורית, ללא נפגעים.

בחיפוש שבוצע בביתו נתפס אקדח אוויר ששימש לפעילות, טרקטורון בו נהג הנדון במהלך הירי, מחסנית עם כדורי פלסטיק, מחסנית 5.56 ללא כדורים, בלוני גז, קלע דוד, ארגז מתכת ובתוכו 37 "נינג'ות" (דוקרנים כנגד רכבים).

בחקירתו הודה החשוד במיוחס לו ושיחזר את המעשה, הגיע רכוב על טרקטורון לכביש 60 סמוך לצומת יצהר הגדולה, שם ירה מאקדח האויר לעבר הרכב הפלסטיני ונמלט מהמקום.

היום הוגש נגד הצעיר כתב אישום על סעיף סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה. בית המשפט האריך את מעצר הצעיר עד למתן החלטה אחרת.

עם זאת, בארגון חוננו שסייע לצעיר אומרים כי מעובדות וסעיפי כתב האישום שהוגש הבוקר בסופו של דבר לבית המשפט המחוזי בלוד, עולה כי הרקע למעשה הוא סיכון חייו בידי נהג המונית, ואין כל אזכור לפרשה בטחונית או מניע גזעני בכתב האישום.

עו"ד איתי רוזין, סנגורו של הנאשם, מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר העומד לפני גיוס לצה"ל שחש סכנה כתוצאה מנסיעה פרועה של המתלוננים ועשה שימוש ברובה צעצוע - רובה אוויר. לא מדובר בפעולת תג מחיר, מרשי אינו קשור לקבוצה כזו או אחרת ואף כתב האישום לא מייחס לו עבירות ממניע גזעני או עבירות בנשק. לא ייתכן שמקום מגוריו של מרשי יוביל להחלטה לחקור את התיק בשב"כ ולאסור עליו לפגוש עורך דין תוך פגיעה קשה ומתמשכת בזכויותיו הבסיסיות, והכל תחת איסור פרסום כביכול מדובר בפרשה ביטחונית חמורה. אם היה מדובר בנער מתל אביב או הרצליה וודאי שלא היה נחקר בידי השב"כ ולא היו מונעים ממנו מפגש עם עו"ד. אני בטוח שהדברים יקבלו את משקלם הראוי במהלך המשפט".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה