האלוף רוטברג
האלוף רוטברגצילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל הים נערך היום (ראשון) באנדרטת החיל בגן "אלישבע" באשדוד, במעמד סגן הרמטכ''ל האלוף יאיר גולן, מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג, קציני סגל הפיקוד הבכיר של חיל הים והמשפחות השכולות.

מקום המדינה ועד היום ידע חיל הים 431 חללים במשך 68 שנות לחימה והגנה על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל.

"משפחות השכול של חיל הים מקיימות רמת לכידות, רעות וחברות נדירות בהיקפן ובעוצמתן", אמר האלוף גולן. ''זר לא יבין זאת. לא ניתן שלא לחוש בתמיכה ההדדית המתקיימת בתוככן המשפחות וביניכן לבין חיילי ומפקדי החיל.

''בשירת הים נאמר: 'נשפך ברוחך, כסמו ים. צללו כעופרת במים אדירים'. כך חיל הים של צה"ל: הוגה ועושה ברוח גדולה, מביס אויביו, ועושה גדולות ונצורות לביטחון ישראל, שגשוגה ועוצמתה", הוסיף גולן.

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, פנה בנאומו למשפחות השכולות ואמר ''במהלך שנות השירות והפיקוד הייתן עבורי מקור כוח, מקור של עוצמה, מקור של המשך עשייה, מקור גאווה במורשת הנופלים, מקור של מחויבות אישית.

''הזיכרון הפרטי והכאב על אובדנכם הוא עניין אישי ומשפחתי ולמרות זאת עשיתם לנו מקום בתוככם, אפשרתם לנו לגעת ולהבין את תבנית נוף מולדתם של רעינו שנפלו ונתתם לנו לקשור עמכם קשר חיים. לקראת סיום תפקידי כמפקד זרוע הים ופרישתי הקרובה מהצבא אבקש לומר לכם שוב, תודה", הוסיף רוטברג.