"אריה הוא הסיפור של מצפה יריחו"

משה אייל, דובר הישוב מצפה יריחו, מספר לערוץ 7 על אריה בר נתן ז''ל ששם קץ לחייו ביום שישי מעל קבר בנו היחיד שנפל בלבנון במהלך פעילות מבצעית בשנת 1992.

"אריה היה ממקימי הישוב מצפה יריחו, מהימים הראשונים שהגרעין המעורב קם. זה ישוב של דתיים וחילונים ובמקרה של מצפה יריחו השילוב לא כל כך צלח והחילונים עזבו והקימו את ורד יריחו. אריה, כחילוני, נשאר לגור איתנו וזה היה מרתק", סיפר אייל.

לדבריו, התושבים הדתיים רחשו כבוד רב לאריה למרות שלא היתה כיפה לראשו. "אריה הפך את החלום והחזון שלו למציאות, להפוך את המדבר והחורשה שלו לגן עדן. לראות את המקום פורח. האינטראקציה בינו לבין הישוב היתה מעניינת.

"ילדי הישוב גדלו אצלו בחורשה, שמעו ממנו סיפורים. הוא אהב תנ"ך והשתתף בשיעורי תנ"ך, האיר את עינינו ועזר לנו להבין את הדברים לעומק ואתגר אותנו. ראינו בהלוויה את כל ילדי הישוב ורבים מהישוב רצו להיות איתו בדרכו האחרונה".

חיים, בנו של אריה, נפל בתאונה מבצעית בלבנון והמוות שבר את לבו. "כל החיים שלו הפכו למחויבות להנצחת בנו ויחד עם גרושתו הם עשו פרויקטים כדי להנציח את בנם. הוא קרא לחורשה שלו על שם בנו ואנחנו כישוב קראנו על שם בנו את הדרך שמגיעה לתצפית''.

במצפה יריחו מקווים להמשיך במסורת שייסד אריה - שבת חזנות אחת לשנה. ''אריה היה דמות מיוחדת שליוותה את מדינת ישראל מהקמתה. נעשה את הכל כדי שפועלו ימשיך. נתפלל לזכרו. נפרדנו מאדם מיוחד שעשה המון כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן. אריה זה הסיפור של מצפה יריחו".