הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

גורמים בהתיישבות ששוחחו היום עם לשכתו של סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן מדווחים לערוץ 7 כי סגן השר אמר להם שפתח בבדיקה של הפינוי המבנה באש קודש שבבנימין. כמו כן הבטיח סגן השר להבהיר את הנהלים הכרוכים במהלכים דומים.

נזכיר כי מוקדם יותר היום (שני) פונה מבנה המוגדר כבלתי חוקי באש קודש. מדובר במבנה השייך לחייל לוחם בשייטת. על פי טענת גורמי האכיפה המבנה הוקם על אדמת מדינה שלא כחוק.

יצוין כי על פי נוהל "פלישה טריה" שנקבע עוד בתקופת כהונתו של שר הביטחון הקודם, משה בוגי יעלון, ניתן לפנות מבנה בלתי חוקי שהושם על אדמת מדינה, אדמה פרטית או אדמה מעובדת באופן מידי ללא העברת הנושא להחלטת הדרג המדיני.

כאמור, הסוגיה הועלתה לדיון בפני סגן השר, הרב בן דהן, וזה ציין בפני גורמים שונים על כוונתו לבחון את המקרה ולהבהיר את הנהלים הרלוונטיים למקרים דומים.

בלשכת סגן שר הביטחון מגיבים לדברים ואומרים כי "פינוי המבנה נעשה שלא בידיעת סגן השר. סגן השר יבדוק את הנושא ובמידת הצורך הנהלים יחודדו ואף ישונו".

פורום עוטף ירושלים התייחס גם הוא לאירוע ואמר, ״אנו נפעמים כל פעם מחדש מיעילות המינהל האזרחי בכל הקשור לפינוי מבנים יהודים היושבים על אדמות מדינה כשמנגד הם מייצרים סחבת נפשעת המונעת פינוי מאות מבנים פלסטינים בלתי חוקיים על אדמות מדינה. לא יעלה על הדעת שדין אחד ליהודים ודין אחד לפלסטינים והאיחוד האירופי. אנו דורשים משר הביטחון ליברמן וסגנו הרב בן דהן לפעול למימוש הריבונות הישראלית בשטחי c ולוודא שאותן אמות מידה המנחות את הפקידים אשר רצים להרוס מבנים יהודים יפעלו גם כלפי המבנים הפלסטינים״.