אלישע לוי הערב. החזיר את אמון האוהדים
אלישע לוי הערב. החזיר את אמון האוהדיםצילום: פלאש 90

"מהרגע הראשון שיחקנו טוב. יצאנו מההגנה להתקפה טוב, הגענו למצבים. לא נשברנו, ידענו להעזר בקהל שדחף אותנו מהדקה הראשונה עד האחרונה. חזרנו משער יפהפה. היה לנו מומנטום אדיר ויכולנו לבצע מהפך", כך מאמן הנבחרת הישראלית אלישע לוי, מיד בתום משחקה הערב (שני) של הנבחרת הלאומית מול מקבילתה מאיטליה במסגרת המשחק הראשון בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018.

לוי טען במסיבת העיתונאים שלאחר ההפסד בתוצאה 3:1 לאיטלקים, כי לנבחרת הישראלית הגיע הרבה יותר מהפסד שכזה, אבל לפחות המשחק הערב החזיר את אמון הקהל והאוהדים. "השחקנים נתנו הכול, הלכנו קדימה בכל הכוח וספגנו. כל מה שהבטחנו קיימנו: ראינו נבחרת שתוקפת, יוזמת ולא מפחדת. חוץ מהתוצאה, הכול עמד בציפיות".

"בחיים שלי לא ראיתי את איטליה מתגוננת בצורה כזו", אמר לוי על הנבחרת האיטלקית שלאחר הרחקת בלמה קייליני, הלכה לאחור וניצלה טעויות בהגנת הישראלים בכדי לנצח את המשחק. "כשאתה משחק נגד נבחרות כאלו ולא שומר על ריכוז, אתה נענש. אבל לא ראו פערים, לחצנו, הגענו לאינספור הזדמנויות, אבל החמצנו. תקפנו את נבחרת איטליה עם הרבה שחקנים ואם היה לנו קצת יותר שקט היינו כובשים".

גם הקפטן, ערן זהבי שעבורו המשחק הערב היה חלש לעומת מה שציפו ממנו, אמר בסיום כי התוצאה בקלות יכולה הייתה להיות אחרת. "אני חושב שהגיע לנו קצת יותר מהמשחק הזה, ניסינו לשחק התקפי ולקחת סיכונים. הקהל היה מדהים ואני מאמין שהוא גאה בנו. זה לא משחק של 3:1, בסוף קיבלנו גול מכלום ולא יכולנו יותר לחזור".

זהבי אמר כי מה שהוא לוקח מהמשחק הערב הוא בעיקר את הדחיפה של האוהדים הביתיים ואת העובדה שבניגוד לקמפיין הקודם, הפעם בגלל ההגרלה הקשה אפשר להעיז יותר ולקחת סיכונים. "נתנו הכל, אני חושב שכולם גאים בנו. אמנם הפסדנו אבל אני חשוב שזו הדרך להתקדם, לקחת סיכונים ולנסות".

"אני חושב שהראינו אופי וחזרנו במטרה לנצח. הכי חשוב שנראינו טוב ושנתקדם למשחק הבא. העזנו ויצאנו עם יותר שחקנים קדימה. אולי נפסיד משחק פה או שם אבל חשוב לשחק בגובה העיניים והתקפי".