יזכו לתוכנית חיסכון מטעם המדינה
יזכו לתוכנית חיסכון מטעם המדינהצילום: איסטוק

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את התקנות שהיתווה שר האוצר לתוכנית חסכון לכל ילד - שתחל בשנת 2017.

כזכור, במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, אושרה בכנסת העלאה של קצבאות הילדים ובמסגרת זו הוחלט על הקמת תכנית 'חיסכון ארוך טווח לכל ילד'.

בהתאם לתכנית, יפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 שקלים לחודש לכל ילד לחשבון חיסכון ייעודי על שמו. עם הגיעו לגיל 18 יפקיד הביטוח הלאומי 500 שקלים נוספים, ואם הילד יבחר לדחות את מועד משיכת הכספים עד לגיל 21, יפקיד המוסד 500 שקלים נוספים במועד הגיעו לגיל 21. המדינה תישא בכל עלויות הניהול עד לגיל 21.

כספי החיסכון ינוהלו בקופת גמל להשקעה, אלא אם כן הורי הילד יבחרו בבנק שינהל את כספי החיסכון. בהתאם לתקנות, שר האוצר החליט כי הורי הילד יוכלו להפקיד לקופת החיסכון 50 שקלים נוספים מתוך קצבת הילדים.

סך התקציב שהוקצה לנושא עומד על 2.65 מיליארד שקלים בשנה.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "התכנית שמבוססת על מסקנות ועדת אללוף, מהווה צעד נוסף לצמצום הפערים החברתיים בישראל, לקידום שוויון הזדמנויות למשפחות ממעמד הביניים והשכבות החלשות והגברת המודעות לחיסכון. התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם כ-20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות".

סגן השר, יצחק כהן, הוסיף "העמדת סכום התחלתי לזכות כל ילד בפתח חייו הבוגרים, ללא תלות במצב הפיננסי של הוריו, תרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה העומדות בפניו, כגון: לימודים, פתיחת עסק או הכשרה מקצועית".