ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי. מתאמנים בריו
ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי. מתאמנים בריוצילום: באדיבות מרכז דניאל לחתירה

חודש אחרי אולימפיאדת ריו 2016 בברזיל, היום (רביעי) יצאו לדרך המשחקים הפאראלימפיים בריו. בדומה למשחקים האולימפיים הרגילים, גם במשחקים הפאראלימפיים יתחרו ספורטאים רבים בענפים מגוונים כשהמטרה היא זכיה במדליה.

בניגוד למשחקים האולימפיים שהתקיימו לפני חודש, הפעם זכיה במדליה תהיה מרגשת הרבה יותר עבור הספורטאים שיזכו באחת מאלה, הסיבה: הספורטאים שיתחרו בענפים השונים הפעם, יהיו כאלה שסוחבים סיפור חיים לא פשוט ומתמודדים עם מוגבלות פיזית.

המשחקים הפאראלימפיים, או אולימפיאדת הנכים בשמם השני, הם אירוע בו מתחרים ספורטאים בעלי מוגבלויות, כשהם מתקיימים במתכונת דומה למשחקים האולימפיים הרגילים.

הערב, יעלו 30 ספורטאים חברי המשלחת הישראלית לטקס הפתיחה של המשחקים הפאראלימפיים, כשהמטרה היא לחזור לישראל עם יותר מדליות מאלה שחזרו מהאולימפיאדה הקודמת ב-2012 בלונדון.

את המשחקים הפראלימפיים בלונדון 2012 סיימה המשלחת הישראלית במקום ה-45 בטבלת הזוכים, כשחברי המשלחת זכו בלא פחות משמונה מדליות.

טקס הפתיחה של המשחקים כאמור יתקיים הערב, כשטקס הסיום יהיה ב-18 לספטמבר, כשספורטאי העולם יתחרו ב-22 ענפים, ביניהם: שחיה, כדורעף, ג'ודו, שיט, חתירה ועוד.

עבור חלק מחברי המשלחת הישראלית המשחקים הפאראלימפיים לא יהיו הראשונים בקריירה שלהם כספורטאים, כשישנם כאלה שעורכים את הופעתם הראשונה באולימפיאדה זו.

בין חברי המשלחת נמצאים כאלה שנולדו עם מוגבלות פיזית וכאלה שבנסיבות מסויימות חיים עם מוגבלות שכזו. שניים מחברי המשלחת הישראלית היו לוחמים בצה"ל שכתוצאה מפעילות מבצעית נפצעו, ולאחר שיקום ארוך החליטו להמשיך לחיות ולתרום למדינה - הפעם בעולם ובענפי הספורט.

אחד מהשניים הוא קובי ליאון, בן ה-40 המתחרה בענף אופני היד. ליאון שירת בסיירת אגוז והפך לנכה מהחזה ומטה אחרי שנפצע בלבנון. הישראלי נחשב לאחד המובילים בעולם באופני יד, כשבאולימפיאדת לונדון 2012 זכה במדליית הכסף במרוץ נגד השעון. בחודש יולי האחרון זכה ליאון במקום הראשון בסבב העולמי בזכות התוצאות שהשיג לאורך השנה, ובמשלחת הישראלית תולים בו תקוות רבות למדליה במשחקים הפאראלימפיים הקרובים.

לוחם צה"ל נוסף שנפצע ובחר לייצג את ישראל באולימפיאדת הנכים הוא ראובן מגנאג'י בן ה-44 המתחרה בענף החתירה במקצה הסירה הזוגית יחד עם יוליה צ'רנוי.

מגנאג'י היה השורד היחיד ממארב מחבלים בג'נין במהלך מבצע "חומת מגן", בו נהרגו 13 מחבריו, בעוד שחברתו לסירה, צ'רנוי סובלת משיתוק מוחין ונעזרת בקביים.

יחד עם השניים תתחרה בענף החתירה גם בכירת הספורטאים הישראלים, מורן סמואל, בת ה-34, אשר מתמאנת יחד עם השניים במרכז דניאל לחתירה.

סמואל הייתה ספורטאית עוד לפני שסבלה מהתפרצות מום בעמוד השדרה שהפך אותה משותקת, כששיחקה כדורסל מקצועני. באליפות העולם האחרונה זכתה סמואל במקום הראשון שזיכה אותה בתואר אלופת העולם.

מי שיישא את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה יהיה שרגא ויינברג בן ה-50, המתחרה בענף הטניס ביכסאות גלגלים. ויינברג, מבכירי הספורטאים הפראלימפים בארץ, זכה יחד עם בועז קרמר במדליית כסף בטורניר הזוגות בבייג'ינג 2008, ובארד יחד עם גרשוני בלונדון.

בכל מקרה, ללא קשר למדליות ולתוצאות, חברי המשלחת הישראלית למשחקים הפאראלימפיים כבר ניצחו.