הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף
הרב דוד לאו והרב יצחק יוסףצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מועצת הרבנות הראשית לישראל פרסמה אחר הצהריים (חמישי) הודעה מיוחדת על רקע המחלוקת סביב עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבתות.

ההודעה המלאה:

"קיומו של עם ישראל - פלאי. אין עם ברחבי תבל שהצליח לשרוד מאורעות ותהפוכות היסטוריים ולהמשיך להתקיים במתכונתו כפי שנולד.

אחד מהדברים היחודיים שהם התשתית לקיום זה, הינה השבת. השבת אות הברית בין העם לאלקיו מסמלת יותר מכל את קיומו של עם ישראל, והיא יסוד האמונה היהודית גם בבריאת העולם.

כבר בעת הקמת מדינת ישראל, ובחזרת העם למולדתו ההיסטורית, ראו מנהיגי היישוב את החשיבות בשמירה על הערך המקודש - השבת. גם הם הבינו שללא שמירת שבת במרחב הציבורי לא תתכן המשך קיומה של יהדות בארץ ישראל.

בעת האחרונה ישנם שהחליטו שיש מקום לסחור בקדושת השבת. על כן הם מציעים כל מיני אפשרויות לשנות את פני המדינה בשבת. גם אם לצערנו המציאות שונה בעת האחרונה, זו אינה סיבה ליתן לגיטימיות לחילול שבת.

אכן, לא ככל העמים בית ישראל, לדאבוננו נשתנו בדורנו סדרי בראשית. ישנם כאלו המנסים להטמיע בלב העם מושגים שהם במהותם נוגדים את דת ישראל. ולצערנו לא רק בתחום קדושת השבת אלא גם בנושאי קדושת הבית היהודי ובנושאים אחרים.

מועצת הרבנות הראשית קוראת לכולם, הרפו ידיכם משבת קודש! השבת איננה עומדת למקח וממכר ואין מקום לפשרות בקדושתה.

עלינו לחזק את עמידתנו למען קדושת השבת, להשתדל למנוע אפשרות שח"ו השבת תחולל בראש כל חוצות.

אוי לו לדור שבימיו מערערים על יסוד זה שהוא נוגע לחיי נפש של האומה הישראלית. בזכות עמידה איתנה על שמירת השבת נזכה להיגאל כמו שאמרו חז"ל 'אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות מיד היו נגאלין'."