אלמוג שילוני הי"ד
אלמוג שילוני הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) מאסר עולם על המחבל נור א-דין אבו חאשיה שרצח את החייל סמל ראשון אלמוג שילוני הי"ד ליד תחנת רכבת ''ההגנה'' בדרום תל אביב בנובמר 2014.

המחבל יאלץ לשלם למשפחת שילוני פיצוי כספי בגובה 258 אלף שקלים.

השופטים מרים דיסקין, רענן בן יוסף וציון קאפח קבעו כי הרצח בוצע בנסיבות חריגות בחומרתן ולכן לא תמליץ בעניינו ועדת שחרורים על הקלה בעונש בטרם ירצה 15 שנות מאסר, ותקופת הקציבה לא תפחת מ-40 שנה.

על פי כתב האישום, אבו חאשיה בן ה-18 משכם נכנס לישראל באופן בלתי חוקי והחליט לבצע את הפיגוע. המחבל תכנן לרצוח חייל באמצעות סכין מתוך תקווה שכתוצאה מהמעשה ייהרג ויזכה למעמד של "שהיד".

"הנאשם נעמד מול המנוח ודקר אותו בבטנו באמצעות הסכין. המנוח נפל על הכביש, ניסה להתגונן באמצעות רגליו, אך הנאשם המשיך ודקר אותו מספר פעמים נוספות. במהלך הדקירות ניסה הנאשם לקחת את נשקו של המנוח אך נכשל בשל התערבותו של אזרח שהגיע למקום והיכה אותו", נכתב בכתב האישום.

בכתב האישום צויין כי בעקבות התערבותו של אזרח נמלט המחבל מהמקום תוך שהוא זורק את הסכין בקרבת מקום הרצח. כעבור זמן מה הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון. החייל הובהל במצב אנוש למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם נפטר מפצעיו.

הרכב השופטים אמר בגזר הדין כי "הנאשם הורשע ברצח בכוונה תחילה, הסביר כי ביצע את הרצח 'בגלל מה שאתם עושים במסגד אל אקצה'. הנאשם הצהיר בפנינו שרצח את החייל ולשם מעשה הטרור השתמש בסכין גדולה. רק בזכות מאבקו ועמידתו האיתנה של אלמוג שילוני נמנע אסון גדול הרבה יותר. רצח אלמוג שילוני גרם לטראומה לאומית".

השופטת מרים דיסקין הוסיפה, "הנאשם התכוון לרצוח אזרחים נוספים, אך הדבר לא עלה בידיו". השופט ציון קאפח כתב כי "אנשים רבים חייבים את חייהם לאלמוג שילוני. הוא נאבק בנאשם ולא הרפה מנשקו. הוא יכול היה לשחרר את נשקו ולהציל את חייו אך פעל בגבורה. ראוי הוא להערה על מעשיו גם לאחר מותו".