אלמוג שילוני הי"ד
אלמוג שילוני הי"דצילום: באדיבות המשפחה

יוסף שילוני, אביו של החייל אלמוג עשהאל שילוני הי"ד, מברך בערוץ 7 על גזר הדין שניתן השבוע למחבל: מאסר עולם ופיצוי כספי למשפחה בגובה 258 אלף שקלים.

"אנחנו מרגישים טוב, הפרק הלא פשוט הזה הגיע לסיומו. היו דיונים לא פשוטים ועדויות קשות. היינו צריכים לראות את המחבל האכזר בבית משפט מזלזל בנו ובכבוד בית המשפט וטוב שזה הגיע לסיומו. גזר הדין בהחלט משקף את כל מה שנאמר בדיונים", אומר האב.

הוא מדגיש כי הרצח של בנו היה האכזרי "ברמות קשות מאוד'', והשופטים נקטו בעונש תקדימי בתיקי רצח על רקע לאומני - ''הנאשם ייכלא ללא פחות מארבעים שנה מאסר". בנוסף ועדת השחרורים לא תוכל להמליץ על הקלה בעונשו של הנאשם בטרם ירצה 15 שנות מאסר בפועל.

''אנחנו כמשפחה מבינים שזה המקסימום שיכולנו לקבל, זה לא יחזיר את אלמוג אבל אנחנו מברכים את הפרקליטות ואת הדס פורר שייצגה אותנו בצורה מכובדת ומרתקת ואת כבוד השופטים שנהגו בנו בעדינות נפש".

למשפחה היה חשוב שאלמוג יוכר כגיבור, וכך גם קבעו השופטים. "במהלך המשפט עלה שוב ושוב מעשה הגבורה של אלמוג להמשיך להחזיק את הנשק למרות כל המכות שקיבל ולא ויתר על הנשק. גם השופטים קבעו שבמעשיו הוא הגן בגבורה והציל את חייהם של כל העוברים ושבים.

''המחבל הודה שהוא תכנן לחטוף את הנשק ולהרוג את כולם זה היה אמור להיות מגה פיגוע אלמוג למעשה הוכר כגיבור. קיבלנו בשמו של אלמוג תעודת הערכה ממפקד חיל האוויר האלוף אשל על הגבורה של אלמוג שהציל חיי אדם".

האב השכול מקווה שמעשי החסד של בנו בחייו ימשכו גם לאחר מותו, "כמשפחה דתית, אלמוג גדל בישיבות ושירת גם בנצח יהודה, בחרנו להנציח את אלמוג בדרך של חסד שאפיינה את אלמוג. הוא היה נוהג להביא איתו חיילים בודדים מהיחידה לשבת והיינו ממש עוטפים אותם באהבה.

לאחר שנרצח הבנו שהצורך קיים ואין מי שימשיך ולכן החלטנו יחד עם עוד המון אנשים טובים להקים במודיעין בית לחיילים בודדים. כיום גרים שם ארבעה חיילים שמקבלים את כל השירותים הכי מפנקים שאפשר מהקהילה כולה ולכל חייל יש משפחה מלווה, אנחנו מרגישים שאלמוג מוביל אותנו גם ברגעים האלה ורואים הרבה ברכה בבית הזה".