הנשיא וראש הממשלה לשעבר מר שמעון פרס
הנשיא וראש הממשלה לשעבר מר שמעון פרסצילום: פלאש 90

פרס הורדם והונשם לאחר שהאירוע המוחי גרם לדימום משמעותי. עם זאת, בניסיון שנעשה להוריד את ההרדמה הוא לחץ את היד לאחד מרופאיו על פי בקשה. כדי שלא להעמיס על גופו ולאפשר למוח לנסות להחלים מהאירוע שעבר, הוא הוחזר להרדמה.

פרס הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר יחד עם נהגו, לאחר שחש בחולשה במהלך יום שגרתי בחייו, שכלל נאום והשתתפות בכמה אירועים. פרס עבר סדרה של בדיקות במהלך שעות אחר הצהריים, אבל האירוע בשעות הערב שינה את המצב לחלוטין.

הרופאים בבית החולים וגם מומחים אחרים התקשו להעריך את סיכויי השיקום מהאירוע המוחי, אך הם אינם שוללים אותם, לאור העובדה שפרס הגיב באופן חיובי להפחתת חומרי ההרדמה בפעם הראשונה. עם זאת, גם אם יצליח הנשיא לשעבר בן ה‑93 להתאושש מהאירוע הקשה – צפויה לו תקופת החלמה ושיקום משמעותית. יצוין שבריאותו של פרס הייתה פחות טובה בשנה האחרונה: בחודש ינואר הוא עבר אירוע לבבי ולפני שבוע הושתל בגופו קוצב לב במסגרת הטיפול בו.

במערכת הפוליטית כולה, וכן הרבנים הראשיים לישראל, הביעו תקווה ותפילה להחלמתו של פרס. ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעה ובה כתב: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך". נתניהו אף ביקש והוא מקבל עדכונים שוטפים מהנהלת בית החולים שיבא.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי הוא "מתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי".

הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, פרסמו גם הם הודעות קריאה לתפילה להחלמתו של פרס. "לפרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה", אמר הרב לאו והוסיף: "ראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת לתפילה להחלמתו".