עלי נימר
עלי נימרצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עלי נמר שנהג ברכב שנורה על ידי שוטרי מג"ב במחנה הפליטים שועפט לפני כעשרה ימים. מהירי נהרג גיסו שישב לצדו.

נמר, בן ה-25 תושב מחנה הפליטים, מואשם בגין עבירות של גרם מוות ברשלנות, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח והחזקת סמים מסוכנים לצריכה עצמית.

הסעיפים בהם הואשם נימר נוגדים את עמדת המשטרה והפרקליטות, שביקשו להעמיד את נימר לדין באשמת הריגה.

על פי כתב האישום, ביצעו כוחות הביטחון בשעות הלילה פעילות לאיתור אמצעי לחימה במחנה הפליטים שועפט. במסגרת זו, הקימו כוחות משמר הגבול חסם בצומת ציר ענתות, הציר הראשי בשועפט, אשר מטרתו למנוע כניסת כלי רכב לאזור בו פעלו כוחות הביטחון.

נמר וגיסו מוסטפא, בת זוגו ואנשים נוספים בילו במחנה הפליטים, שם צרכו משקאות משכרים. נמר אף צרך סמים מסוכנים.

בסמוך לשעה 01:00, נהג נמר ברכב בהיותו שיכור ותחת השפעת סמים מסוכנים וזאת כשגיסו ישב לצידו.

בכתב האישום צוין כי לנמר לא היה רישיון נהיגה ולא הייתה ברשותו פוליסת ביטוח תקפה, שכן מעולם לא הוציא רישיון נהיגה. על אף האמור, החזיק ברכב, שהינו רכב אשר הורד מהכביש, ושימש אותו לצורך נסיעות ברחבי מחנה הפליטים.

כאשר הגיעו אל החסם עמד במקום רכב מסחרי אשר נעצר על ידי השוטרים במקום והחל בנסיעה אחורנית על פי הוראות השוטרים. או אז לחץ נימר בעוצמה רבה על דוושת הגז, עקף את הרכב המסחרי בפראות והחל בנסיעה מהירה.

השוטרים בחסם אותתו לו שוב ושוב בעזרת הפנס כי עליו לעצור, צעקו לעברו בעברית ובערבית כי עליו לעצור ומשלא שעה לאלה ביצעו ירי של שני כדורי ספוג, אשר אחד מהם פגע בשמשה הקדמית של הרכב.

נמר פרץ את החסם המשטרתי בנסיעה מהירה ולא עצר חרף כל אמצעי האזהרה וההרתעה שהופעלו כלפיו. בתגובה, ולאחר שהשוטרים בחסם חשו בסכנת חיים, נאלצו השוטרים לבצע לעבר הרכב ירי מנשק חם. כתוצאה מהירי נפגעו נמר וגיסו מוסטפא אשר נפטר במקום כתוצאה מפגיעות הירי בראשו.

בכתב האישום נכתב כי "פזיזותו ורשלנותו של הנאשם התבטאו בכך שנהג בשכרות ותחת השפעת סמים מסוכנים, כשהוא מעורפל, נהג מבלי שהוציא רישיון נהיגה, לא ציית לסימונים ולהוראות השוטרים בחסם ונהג בדרך שסיכנה הן את השוטרים והן את עצמו ואת המנוח וכן נהג בחוסר זהירות ובאופן שאינו תואם את תנאי הדרך".

"במעשיו גרם הנאשם ברשלנות למותו של אדם, כאשר הוא אינו מודע לטיב המעשה, לקיום הנסיבות או לאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה כשאדם מן היישוב יכול היה בנסיבות העניין להיות מודע להם; נהג ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה ומבלי שיש על שימושו פוליסת בת תוקף; היה שיכור בהיותו נוהג רכב והחזיק סמים מסוכנים לצריכה עצמית".

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.