אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) תקף היום (שישי) את שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בעקבות הביקורת שהשמיע על הסכם הסיוע שנחתם בין ארצות הברית לישראל.

כזכור, ברק פרסם מאמר ב"וושינגטון פוסט" שבו טען כי נתניהו "פגע בצורה חסרת אחריות בקשר עם הבית הלבן - והנזק שעשה ניכר באופן ברור בהסכם הסיוע החדש". ברק גם טען כי הסכום עליו הוסכם, 3.8 מיליארד דולרים לשנה במשך עשור, הוא נמוך מדי.

לדברי השר לוין, "איימו עלינו ואמרו לנו כל הזמן כמה נורא מה שבנימין נתניהו עושה בארצות הברית, כמה היחסים גרועים. כאשר מתברר שכל הדברים האלה חסרי כל בסיס, כל שנותר הוא השתלחויות מן הסוג הזה. אני חושב שזה לא רציני ולא מכובד".

"אני חושב שאפילו במחנה שלו אין אנשים שמתייחסים ברצינות להצהרותיו הבומבסטיות של ברק", טען השר, "אהוד ברק רוצה להזכיר לנו שהוא קיים - מכאן נובעות ההצהרות חסרות האחריות והמגוחכות שלו", הוסיף לוין בגלי צה''ל.

אהוד ברק בראיון לערוץ 1, אמש

מנגד, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במילואים עמוס ידלין, הצדיק את הביקורת בשל הסעיף בהסכם שאוסר על ישראל לבקש תוספות מימון מהקונגרס האמריקני. "נאסר על ראש הממשלה לבקש תוספת תקציב מהקונגרס. בהסכם, הממשל האמריקני עקץ את רה"מ, הקונגרס ו-AIPAC - שלוש מטרות בכדור אחד".

"היינו יכולים לקבל הסכם סיוע טוב יותר - רה"מ נתן נאום מיותר בקונגרס ועל כך אנחנו משלמים", טען ידלין, "ברק צודק שהסכם הסיוע שקיבלנו הוא מעט פחות ממה שקיבלנו בהסכם הקודם; מדובר בירידה של כ-100 מיליון דולר".