הרכבת הקלה. ארכיון
הרכבת הקלה. ארכיוןצילום: מאיר סלע

אמא של נערה בת 12 וחצי פנתה במכתב לחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים בטענה שפקחי הרכבת התנהגו בחוסר התחשבות כלפי בתה.

במכתב היא מספרת כי בשעות הבוקר המוקדמות של אחד בימי השבוע האחרון, נכנסו פקחים לקרון הרכבת בו נסעה הבת מכיוון פסגת זאב להר הרצל.

"בתי, בת 12.5 שעושה שימוש יום-יומי ברכבת עלתה והעבירה את הכרטיס, אך כנראה שלא העבירה אותו כראוי והוא לא תוקף. כשהגיעו הפקחים הציגה בפניהם את הכרטיס ומשנוכחה לדעת כי אירעה תקלה בעת העברתו התנצלה בפניהם וביקשה להעבירו", סיפרה האם במכתב.

האם המשיכה לתאר את שאירע, "כמובן שלא הייתה לה תעודה מזהה (בגיל כה צעיר) והיא התבקשה להעביר תעודת זהות שלי. מכיוון שאין לי טלפון חכם והייתי בדרכי לעבודה לא יכולתי לשלוח צילום של תעודת הזהות – מה שגרם לפקחים להורידה מהקרון ולהזמין לה ניידת משטרה. כן... ניידת משטרה לילדה בת 12.5".

הנערה הורדה מהקרון בתחנת שמעון הצדיק, שם השוטרים נתנו לה דו"ח ואחר-כך השאירו אותה שם לבדה, "בתי הייתה נסערת ולחוצה וישבה על הספסל במשך קרוב לחצי שעה כשהיא בוכייה ומנסה להתאושש מהמפגש עם השוטרים".

האם פנתה לחברת סיטיפס בדרישה לבדיקת הנהלים, "מבקשת את התערבות הנהלת סיטיפס בתדרוך של כלל הצוותים כדי למנוע אירועים מעין אלה מבני נוער אחרים – גם אם שגו או פעלו שלא כשורה".

תגובת חברת סיטיפס: "ההנהלה מצרה על אי הנעימות שנגרמה לנערה. הרכבת הקלה משרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום ובקרי הרכבת הקלה עושים ככל הניתן על מנת לצמצם מקרים מעין אלה לכדי מינימום ואינם ששים כלל להתעמת עם הנוסעים, קל וחומר כאשר מדובר בבני נוער. ואולם, מבדיקה שערכנו עולה כי פרטי המקרה כפי שתוארו ע"י אמה של הנערה אינם מדויקים.

"בניגוד לנטען, לאחר שנמצא כי הנערה לא תיקפה את כרטיסה בהתאם לנדרש עפ"י חוק, ביקשו הבקרים בנימוס בשיחה טלפונית מהאם להעביר פרטים מזהים, וזו סירבה בתוקף ואף דיברה אליהם בבוטות. בלית ברירה ורק לאחר שהובהר לאם מספר פעמים שהבקרים ייאלצו להזמין משטרה אם תמשיך בסירובה, הגיעה ניידת למקום על מנת לזהות את הנערה. לאחר האירוע, המתינו הבקרים לצדה עד שהגיעה הרכבת הבאה ואף עלו איתה לרכבת".