הפגיעה באוטובוס ביום שישי האחרון

בתנועת רגבים דורשים להרוס את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בסמוך לכביש 1 באזור מעלה אדומים, על רקע השלכת האבנים ובקבוקי הצבע ביום שישי לעבר אוטובוס אגד בירידה מירושלים לכיוון מעלה אדומים.

נהג האוטובוס נפצע קל מרסיסי זכוכית, טופל על ידי צוות של מגן דוד אדום ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה.

״אתמול נוכחנו לראות את התממשות ההתרעות עליהן אנו מדברים", אומרים בתנועת רגבים. ''אכיפת החוק בכביש 1 אינה לוקסוס, היא אבן בוחן לריבונות שלנו. לא ייתכן שהאיחוד האירופי ידבר גבוהה גבוהה על התנחלויות בלתי חוקיות, ויקים בעצמו מאחזים בלתי חוקיים המסכנים את אזרחי ישראל''.

אנשי התנועה טוענים כי שלטונות החוק במדינת ישראל לא עשו דבר על מנת להרוס את הבתים הבלתי חוקיים או להפסיק את הבניה, "בחודש פברואר האחרון אף דחו שופטי העליון את העתירה שהגשנו בדרישה להרוס מבנים בלתי חוקיים שהוקמו במימון האיחוד האירופי, בטענות של שיקולי מדיניות חוץ.

"אבל דווקא מסיבות של מדיניות חוץ ומסיבות של הגנה על התושבים חייבים לעצור את זה עכשיו, לפני הפיגוע הבא", מוסיפים ב"רגבים".

המאבק של תושבי מעלה אדומים בבנייה הערבית הבלתי חוקית נמשך כבר חודשים ארוכים. בתחילת החודש הם החליטו ללכת צעד אחד קדימה: פנו לתנועת "רגבים" הפועלת נגד בניה בלתי חוקית ברחבי הארץ, והפיקו עימה "כתבת" חדשות המתארת "פיגוע ירי" שטרם התרחש בכביש 1.

בסרט השתתפו בין השאר חברי הכנסת שולי מועלם, מוטי יוגב ואורן חזן, המתייחסים ל"פיגוע" שטרם אירע.

אביחי שורשן ממטה המאבק, תושב מעלה אדומים, אמר אז "יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי. זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון".