זירת הפיגוע באפרת

מחבל ערבי דקר הבוקר (ראשון) ביישוב אפרת שבגוש עציון קצין צה"ל בן 22 ופצע אותו באורח בינוני.

צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם עם פציעה בפלג גופו העליון.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל חדר במהלך הלילה את גדר הישוב באזור רחוב הציפורן. בבוקר התנפל על הקצין, דקר אותו ומיד נורה בראשו. מבית החולים נמסר כי מצבו של המחבל בינוני.

הפאראמדיקים של מד"א משה בניטה ועיסא דוויאת סיפרו, "ראינו צעיר בשנות העשרים בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות להמשך טיפול בבית חולים כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה, הוא תיקשר איתנו כל הדרך לבית החולים ומצבו היה יציב".

בישוב אפרת מציינים כי כבר בסביבות השעה 2 לפנות בוקר זיהתה מערכת האבטחה הישובית דמות המסתובבת בטווח של כ 400 מ' מחוץ לישוב.

כיתת הכוננות של הישוב הוקפצה ויחד איתה כוחות צבא. במהלך כל הלילה בוצעו סריקות רגילות. לפנות בוקר המחבל שהסתתר בתוך שיח קפץ על קצין ודקר אותו. על המחבל נתגלו מספר סכינים. "אנו משבחים את כוחות הביטחון שמנעו פיגוע קשה. מערכת הביטחון של הישוב הוכיחה את עצמה. צר לנו שנדרשנו לבחינה זו אך ב"ה נמנע פיגוע קשה מאד", אומרים בישוב.

תושבי שכונת הזית שהתבקשו להישאר בבתים יכולים לחזור לשגרה. כמו כן נמסר כי לא תותר היום כניסת פועלים למועצה.

זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: מד"א

בתוך כך, צה"ל מתגבר את החטיבה המרחבית יהודה בגדוד נוסף בעקבות שורת אירועי הטרור ביומיים האחרונים.

נמשך הכיתור של אזור בני נעים בחברון, משם יצאו המחבלים שעשו את פיגוע הדריסה בצומת אליאס. היציאה מהכפר בני נעים מתאפשרת רק במקרים הומניטריים. בחמשת הפיגועים וניסיונות הפיגוע נפצעו קל שני חיילים ונהג אוטובוס. ארבעה מהמחבלים נורו למוות.

משרד החוץ בירדן מגנה את הריגתו של המחבל הירדני סעיד אל-עאמר בידי כוחות הביטחון של ישראל שלשום בשער שכם. בהודעה נאמר כי זה "מעשה ברברי מכוון".

בקול ישראל דווח כי דובר משרד החוץ ברבת עמון הטיל ספק בהודעה שפרסמה ישראל, כי הירדני ניסה לתקוף את הכוחות הישראלים בשער שכם והדגיש כי אפילו משטרת ישראל הודיעה ששום חייל או שוטר ישראלי לא נפגעו. משפחתו של ההרוג הירדני דורשת שגופתו תושב לירדן לאלתר.