ח"כ בגין ונתניהו
ח"כ בגין ונתניהופלאש 90

בראיון ל'קול ישראל' מסביר חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) את מניעי החלטתו שלא לחתום על מכתב הח"כים ממפלגתו הקוראים להסדרת עמונה.

בדבריו מאשים בגין את יוזמי חוק ההסדרה בגזל קרקעות.

חבר הכנסת בגין מציין כי הוא נותר עקבי בעמדתו נגד חקיקת "חוק רע כזה", כהגדרתו. להערכתו לחוק גם לא יהיה רוב בכנסת.

באשר למהותו של החוק טוען בגין כי "החוק הזה לא רק מטיל צל על המדינה בכללה, אם יחוקק, מפני שתכליתו לא לאפשר הסדרה אלא לאפשר בחקיקה גזילה. לוקחים אדם, אנחנו יודעים שזו קרקע הרשומה על שמך ואנחנו ניטול אותה ממך. למה? כי יש לנו מחשבות ושיקולים אחרים".

לדבירו מדובר בתרגיל והפגנה פוליטית שלא ייצא מהם דבר. זאת על סמך היכרותו את מאזן הכוחות בכנסת. הוא מזכיר כי הקואליציה נהנית מתמיכה של 67 חברי כנסת ודי אם שבעה מהם יתנגדו כדי שהחוק לא יעבור. הוא עצמו אחד מהשבעה ולהבנתו "ראש הממשלה ייזהר מאוד מלאפשר זאת".מתוך דאגה רבה לתדמיתה החשובה מאוד של ההתיישבות היהודית החשובה מאוד ביהודה ושומרון, אנחנו לא רוצים שבעקבות החוק הזה יאמרו על כל ההתיישבות שהיא התיישבות גזל

"יהיה נזק למדינת ישראל מעצם האישור של החוק בועדת השרים, גם אם הוא יפול בכנסת בסופו של דבר. אני אומר זאת גם מתוך דאגה רבה לתדמיתה החשובה מאוד של ההתיישבות היהודית החשובה מאוד ביהודה ושומרון. אנחנו לא רוצים שבעקבות החוק הזה יאמרו על כל ההתיישבות שהיא התיישבות גזל".

לטעמו של בגין אין סכנה של ממש למאות ואלפי בתים ביהודה ושומרון, כפי שטוענים התובעים את חקיקת חוק ההסדרה. לדבריו אלו בתים השוכנים לבטח ובמשך שנים רבות לא היה ערעור על חוקיותם ובג"ץ דחה עתירות נגדם בעבר. "לא נכון ולא נאה לנסות ולגלגל את האחריות לתוצאות על היועץ המשפטי לממשלה או לבית המשפט העליון".

"לעניין דבר החקיקה הרעה הזו לא דרושה הדרכה של היועמ"ש. הניסיון לגלגל זאת לפתחו אינו נכון. כל אדם שעיניו בראשו ורוצה לנהוג בהגינות מזערית כלפי הזולת ומקבל את מאמרו של הלל הזקן שכל השנוא עליך לא תעשה לחברך, צריך להתנער מהחוק הזה בלי לצפות להדרכת היועץ המשפטי לממשלה הממלא את תפקידו".

בגין מביע פליאה על התנהלותם של שרים הנוהגים אחרת ממנו. "הרעיון הזה הוא רע והוא פוגע קודם כל בהתיישבות היהודית החיונית ביהודה ושומרון. יושבים שם היום ברוך ה' ארבע מאות אלף איש, כמאה אלף איש מהם בגב ההר. מוכרחים למצוא פתרונות אחרים. לא זו הדרך".