לפיד קורא לשינוי ואחדות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נאם הערב (ראשון) בכנס פוליטי בהשתתפות מאות פעילי 'יש עתיד' שנערך לרגל פתיחת השנה החדשה בראשון לציון.

בנאומו הציג לפיד את החזון והתוכנית שלו לעתידה של מדינת ישראל ופרס את תוכנית "7 הנקודות" של מפלגתו לעתידה של מדינת ישראל.

בפתח נאומו קרא לפיד לראש הממשלה לכנס את כל יושבי ראשי המפלגות, כדי לגבש תוכנית לאיחוד החברה הישראלית, על רקע התגברות השיח המפלג והמשסע. "אני קורא מפה לראש הממשלה להרים את הכפפה. להזמין את עשרת מנהיגי המפלגות לארוחה לקראת השנה החדשה. ארוחה עם נושא אחד: החברה הישראלית.

"איך מאחדים אותה, איך מונעים את הפיצול והשסע. איך חיים פה יחד למרות כל המחלוקות. החברה הישראלית מצפה מההנהגה הפוליטית שלה לא להתבטא כמו טוקבקיסטים. מהמנהיגים שלה להתנהג כמו מנהיגים. לא להיות עסוקים רק בעצמם, לא להיות עסוקים כל היום בפוליטיקה, אלא במדינת ישראל ובעם ישראל" תקף לפיד.

הוא הרבה לתקוף את הממשלה הנוכחית ואמר כי "אנחנו זקוקים לדיאלוג ישראלי אחר. מכבד, לא צעקני, שיקדם אותנו במקום להסיג אותנו אחורה. צריך להתחיל אותו, מפני שאחרת משתלטים על המרחב הציבורי הצעקנים, המפצלים, האנשים שהפכו את השנאה לשפה שלהם. זה לא חייב להיות ככה. אנחנו צריכים להתחיל לדבר אחרת, להתנהל אחרת, לקחת את המדינה האהובה שלנו למקום טוב יותר.

"בשביל זה צריך את ארוחת הערב אצל ראש הממשלה. לא בשביל לדבר שוב על הרחבת הקואליציה, לזה אנחנו לא ניתן יד, בשביל לדבר על הצורך לקיים פה בינינו שיח אחר לגמרי".

לפיד טען כי כיום אין בהנהגת המדינה מי שמתכנן קדימה את עתידה של מדינת ישראל. "העתיד זה לא משהו שמחכים לו. העתיד הוא משהו שאנחנו צריכים להוביל. יש לנו שלטון שמורכב מפוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בגלל זה הם לא שואלים את עצמם אף פעם אחת, מה יקרה פה עוד חמש שנים? מה אנחנו עושים בשביל הילדים שלנו?

"הילדים שלנו היום הם לא מרכז העשייה של השלטון בישראל. מרכז העשיה של השלטון בישראל, הוא השלטון בישראל. הם בעצמם. המריבות שלהם, הג'ובים שלהם, המקורבים שלהם, המשחקים הפוליטיים שלהם".

בנאומו הציג לפיד את תוכנית 7 הנקודות של 'יש עתיד' לעתידה של המדינה, "כדי שישראל תחזור למסלול הקידמה, כדי שנוביל אותה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, ויותר משגשגת ויותר חזקה ויותר מצליחה, כדי שיהיה פה יותר טוב עוד חמש שנים, אנחנו צריכים לפעול בשבעה קווים מקבילים. תוכנית שבע הנקודות של יש עתיד.

"שבע נקודות – שלוש בתחום המדיני ביטחוני, ארבע בתחומים האזרחיים - שיוצרות יחד עתיד של קידמה ועוצמה. שבע נקודות: שיפור תפיסת הביטחון, שיקום הבריתות האסטרטגיות של ישראל, יציאה למהלך איזורי מול הפלשתינים, ניקוי המערכת הפוליטית, בניה מחדש של מערכת אכיפת החוק, הזנקת הכלכלה, השקעות מסיביות בחינוך ומדע. שבע נקודות שמאחורי כל אחת מהן תוכנית עבודה מסודרת, מפורטת, שגם תעבוד, אם וכאשר יש עתיד תבחר להנהיג את מדינת ישראל."

לפיד הדגיש כי על מנת לשנות את המציאות ולהניע תהליך של שינוי נדרשים שני דברים שלא מתקיימים כרגע והם שיח ישראלי של הסכמות במקום של התנגחויות, והנהגה מעודכנת מתאימה למאה ה-21. "ישראל היא היום גוף לא מנוהל. השלטון לא מנהל אותה. המדינה לא מנוהלת. הפוליטיקה הישנה שיושבת בשלטון לא רוצה ולא מסוגלת לנהל אותה, כי היא עסוקה מדי בג'ובים ובמשחקים פוליטיים. הגיע הזמן שנתייצב מול זה בלי למצמץ.

''אנחנו פה כי אנחנו מוכנים ויכולים להנהיג ולהוביל ולנהל את מדינת ישראל. כדי שישראל תיצור את עתידה במקום לחכות לו, אנחנו צריכים לגייס את כל מי שעוזר, ולהזיז את כל מה שמפריע. בשביל זה אנחנו רצים להיות מפלגת השלטון, בשביל זה אני רץ לראשות הממשלה. לא בשביל הכיסאות, לא בשביל הג'ובים, בשביל להתחיל את העבודה על העתיד הישראלי", כך לפיד.