חבר הכנסת יהודה גליק הגיע הבוקר (שני) לשער הכותנה, אחד משערי הר הבית המשמש בדרך כלל לכניסת מוסלמים להר.

גליק התקדם לכיוון השער אך לבסוף נעצר בהוראת השוטרים במדרגות להר והתפלל במקום. את האירוע שידר גליק בשידור חי בדף הפייסבוק שלו.

לאחר האירוע פרסם ח"כ גליק בדף הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "ביממה האחרונה פורסמו בשמי דברים לא נכונים. כפי שאמרתי בצורה ברורה וחד משמעית עם כניסתי לכנסת אני אדם שומר חוק ולא מפר הוראות ועל כן אין בכוונתי בשום פנים ואופן להפר הוראה של רהמ-כנסת-משטרה בדבר איסור כניסת חברי כנסת להר הבית. ועל כן אין שחר ויסוד לידיעה כאילו ניסיתי להיכנס היום להר הבית".

"אני קורא לכל הציבור ללא יוצא מן הכלל להישמע להוראות משטרת ישראל ולפעול כחוק וכן לעשות כל אשר לאל ידינו שימי חגי תשרי יעברו על כולנו בשלום. בהזדמנות זאת אני מחזק את ידי כוחות הביטחון הנאבקים לילות וימים לפעול למען שלום הציבור ומתפלל לרפואת השוטר והשוטרת שנפצעו הבוקר בידי בן עוולה סמוך לעיר העתיקה", כתב ח"כ גליק.

אתמול הגיב גליק להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך לאסור על חברי הכנסת והשרים לעלות להר הבית, והבהיר כי לא יהיה מוכן לקבל אותה לאורך זמן.

"כל עוד זאת ההנחיה כמובן שאכבד אותה", אמר גליק. ''מצער מאוד שבעקבות כמה פעולות של הסתה נגד המדינה והתססה לאלימות מצד חכים ערבים נאלצים כל החכים לשלם את המחיר''.

הוא הביע תקווה שההיגיון והשכל הישר ינצחו, כלשונו, וחברי הכנסת לא ייענשו בצורה קולקטיבית בגלל חברי הכנסת הערבים שעלו להר הבית בעבר ותרמו להסתה לטרור נגד יהודים.

''יחד עם זאת במידה וההוראה הזאת תימשך עוד זמן רב לא מן הנמנע שאשקול לפעול נגד ההחלטה", הדגיש ח"כ גליק. ''אינני שולל על הסף כל פעולה חוקית - ציבורית, פוליטית או משפטית''.