חצבים בכנרת
חצבים בכנרתצילום: רשות הכנרת

אחד מסממני הסתיו המובהקים ביותר הינם החצבים. רגע אחרי שחום הקיץ נותר מאחורינו, במהלך סוף השבוע האחרון נצפתה פריחת חצבים לאורכו של שביל סובב כינרת, אחד מסממני הסתיו, כבר בימים אלו בעיצומו של חודש ספטמבר.

דניאל וקנין רכז קהילה ושביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ כנקודת ההתחלה להגיע סמוך לחוף "גרין ביץ'".

מחנים את הרכבים, חוצים בזהירות רבה את כביש 90 מערבה, ומטפסים בשביל העולה לתל רקת, כשבראש התל ניתן להבחין בעץ חרוב בודד.

מטפסים אל ראש התל, לתצפית נוף מרהיבה ממנה ניתן לצפות בכינרת פרושה מטה במלוא תפארתה. לאורך המדרון מטה התחילו לפרוח החצבים הצפויים להישאר בתוואי המדרון לפחות בחודש הקרוב.

מנקודת תצפית זו העבר של תל רקת עדיין לא נחשף וטמון מתחת. ראשי הקירות העתיקים רק מבצבצים ורומזים על מה שטרם נגלה.

יורדים מהתל צפונה בשביל לעברו של נחל רקת בו צועדים לכיוון הכינרת. שוב חוצים את כביש 90, מעברו השני של הכביש מבחינים בשער ברזל חום, עוברים בו ויורדים בשביל בין עצי ההדרים של הפרדס, על גדת נחל רקת המוביל אל שביל סובב כינרת.

צועדים בשביל "סובב כינרת" דרומה, עוברים בשתי בריכות ההרמה של עינות רקת- מי המעיינות חמימים בטמפרטורה של 23 מעלות במהלך כל ימות השנה ובימות החורף הקרים ניתן להבחין באדים העולים מהמים.

נביעות מלוות את המטיילים לכל אורך המסלול בצמוד לגדרות של המנזר הרוסי ואכסניית ימק"א. בחוף ימק"א ניתן להבחין בכיפת הברזל התופסת את מי מעיין פולייה המליחים. עוברים דרך חוף "Bora Bora" ו"גרין ביץ'" וחוזרים אל המכוניות החונות בכביש.

משך הטיול- כשעתיים וחצי. אורכו- כשני קילומטרים.

"שביל סובב כינרת" הינו אחד הפרויקטים החשובים והמרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, מטרתו הבטחת מעבר חופשי לחופי הכינרת באמצעות שביל נוח להולכי רגל המקיף את הכינרת ומציע נופים ופינות חמד נסתרות ובכך להחזיר את הכינרת לציבור ואת הציבור אל הכינרת.

השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת קבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, ואימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, סידרו מקטעים מיוחדים שהותאמו לגישת נכים, נטעו עצים, הציבו ספסלים בפינות החמד החדשות, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים ועוד.

מסלולי הטיול הרגליים לאורך השביל, מאפשרים לקהל הרחב לטייל באופן מוסדר באמצעות סיורים מודרכים ללא תשלום של רשות הכינרת או לחילופין באופן חופשי ועצמאי.

עד כה ניתן לצעוד בכ-90% מהשביל שחובק את הכינרת ואורכו כ 53 קילומטרים. בימים אלו ממשיכים לפעול ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת לפריצת עשרה האחוזים הנוספים שישלימו את אורך השביל ל- 58 קילומטרים.