דמות מאחדת. הרב מרדכי אליהו זצ"ל
דמות מאחדת. הרב מרדכי אליהו זצ"לצילום: פלאש 90

ערוץ 20 משיק סדרה תיעודית חדשה המספרת את סיפור חייהם ומציגה גילויים חדשים אודות הרבנים המובילים בדורות האחרונים.

בסדרה משלבת ראיונות בלעדיים עם מקורבים שמספרים ממקור ראשון על החיים לצד הרבנים וקטעי ארכיון נדירים אשר חלקם נחשפים לראשונה. את הסדרה יצר וביים יוסי אשדות והיא תשודר החל מתאריך ממוצאי השבת הקרובה בשעה 22:00.

בכל פרק תתמקד הסדרה בחייו של רב פורץ דרך אחד, המהווה דמות מרכזית בציבוריות הדתית והלאומית. פרקי הסדרה יעסקו ברב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרבי מלובביץ' והרב קוק, כל אחד בדרכו חולל מהפכה בעולמות של הלכה, ציונות ולאום. הסדרה "הולכים לפני המחנה" מספקת נקודת מבט ייחודית המנפצת דעות קדומות וחושפת לצופים את סיפור חייהם של הרבנים, גיבורי הסדרה, ללא פשרות והנחות.

סיפור חייהם הסוערים כמו גם, מלחמותיהם הקשות על דרך ותפיסות הלכתיות של גיבורי הסדרה, נשזרים בהיסטוריה של עם ישראל מאז ימי השואה, קרבות שחרור ועצמאות המדינה, שכול, ניצחונות, מעשי חסד וצדקה.

הפרק הראשון יעסוק בדמותו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, "אני זוכר את אבי כשהוא כבר היה דיין בבית הדין הגדול, זה כבר זיכרון הילדות הראשון, אבל הוא היה אבא", סיפר בנו, הרב יוסף אליהו בסרט, "זאת אומרת, אם היו לי שיעורים, הייתי עושה איתו. הוא היה מספר לי סיפורים אין שבת שלא היה בה סיפור. אני זוכר שהוא היה מלמד אותי איך לבנות אפילו בלגו, דברים כאלה הוא היה מלמד אותי איך לעשות. בתור ילד קטן, הוא היה מלמד אותי איך לשחק אפילו. הוא היה אבא בכל מובן. כשגדלנו יותר כל שאלה בחיים, כל עצה בחיים, כל הנהגה או פרשת דרכים שאדם מגיע אליה במשך חייו היינו מתייעצים איתו. זה חסר מאד".

יוצר הסדרה הוא הבמאי יוסי אשדות, הצפוי להתארח בתכנית "תרבות דיבור" במגזין ערוץ 7, אשר ביים עשרות סרטי תעודה, בהם "הריקוד האחרון" אשר ליווה את שלמה וסמסון וחברי להקת "הברירה הטבעית", "בליבן חומה" העוסק בסיפורן של אימהות אסירות בכלא נווה תרצה, "השליח" סיפורו של שגריר ישראל באירן בתקופת השאה הפרסי, "הכול אפשרי" העוסק בנערים החולמים לשחק בליגת כדור-סל מקצועית, "אתם, אני והמלחמה הבאה" על חייו המטלטלים של האלוף דורון רובין ועוד. את הסדרה ליווה אקדמית ד"ר צחי הרשקוביץ' מאוניברסיטת בר -אילן.