עמונה
עמונהצילום: מטה הסברה עמונה

תושבי הישוב עמונה אשר נמצא בסכנת פינוי והרס בעקבות פסיקת בג"ץ שיגרו לאחרונה מכתב חריף לשרי מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד.

התושבים מתייחסים במכתב לדברים שצוטטו מפי השניים ונאמרו לכאורה בשיחות סגורות, לפיהם אין סיכוי לחקיקת חוק ההסדרה. את הדברים אמרו בנט ושקד לכאורה בעקבות עצומת התמיכה של 25 מחברי הכנסת והשרים של הליכוד בחקיקת חוק ההסדרה.

במכתבם, שפורסם הערב (שלישי) בערוץ 2, מבהירים התושבים לבנט ושקד כי החלטתם שלא לעשות מאמץ לחוקק את חוק ההסדרה אינה מקובלת על תושבי עמונה, וכי לאור עמדה זאת אין טעם בקיום הפגישה שתוכננה בין השניים לאנשי הישוב.

מוקדם יותר היום התייחס השר בנט לסוגיית עמונה בראיון לערוץ 7. בראיון הביע בנט אופטימיות בנוגע למימוש פתרון "נכסי נפקדים" בעמונה. "בשיתוף המתיישבים אנחנו מובילים את פתרון 'נכסי נפקדים', זהו פתרון מורכב אבל באמצעותו המתיישבים יישארו בעמונה, אנחנו עובדים על זה מאוד קשה, לוח הזמנים הוא קצר אבל אני אופטימי בסך הכל''.

"עתירות השמאל יובילו לדבר אחד", הדגיש השר בנט, ''אנחנו נביא להסדרה אסטרטגית של כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. כבר הצלחנו לעצור את הניסיונות המדיניים לעקור יהודים מבתיהם - ועכשיו נעצור גם את הניסיונות המשפטיים''.

"הטיפול הנקודתי בבג"ץ אחד ואחר כך בבג"ץ אחר - זאת לא הדרך. אנחנו נוביל להסדרה אסטרטגית של כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בין בחוק ההסדרה שהוא על הפרק ובין בדרכים אחרות. אנחנו ממשלה לאומית, נבחרנו לשם כך וזוהי משילות אמיתית''.