הרב מרדכי גרינברג
הרב מרדכי גרינברגשלומי שלמוני

חמישים שנה אחרי שהצטרף לצוות הישיבה - ועשרים ושתיים שנה לאחר שהפך לראש הישיבה, יפרוש בחורף הקרוב ראש ישיבת כרם ביבנה הרב מרדכי גרינברג מתפקידו.

במכתב שנשלח לאחרונה לתלמידים ולבוגרים נכתב כי הרב גרינברג החליט למצוא מחליפים מתוך הצוות הנוכחי - ואכן נבחרו לתפקיד שניים, הרב פרידמן והרב שרף שלאחר החגים יתמנו לסגני ראש הישיבה, ובשנה הבאה יהפכו לראשי הישיבה.

הרב עמרי קראוס, מרבני הישיבה מספר לערוץ 7 שלא מדובר בפרידה ממשית מהרב גרינברג.

"אין כאן מהפך או שינוי, הרב שרף והרב פרידמן הם תלמידים של ראש הישיבה והם ימשיכו את הקו של הלימוד בעיון והקשר לעם ישראל. ראש הישיבה שהוביל את האג'נדה של כרם ביבנה, ימשיך למסור שיעורים, אבל הם יהיו ראשי הישיבה בפועל".

הוא אומר עוד כי "הרב גרינברג ימשיך בתפקיד חייו להנחלת כתביו ודרכו של הרב קוק. יש התלהבות בקרב התלמידים והאברכים - שני ראשי הישיבה המיועדים הם תלמידי חכמים מובהקים. יש הרבה גיבוי, פרגון והערכה כלפיהם - ואנחנו נמשיך להצעיד את הישיבה ואת כל עם ישראל קדימה".

לדבריו ישיבת כרם ביבנה תמשיך עם השילוב של למדנות ולימוד תורתו של הרב קוק. "הישיבה היא שילוב של הרב גרינברג - תלמידו של הרב צבי יהודה - ושל הרב גולדויכט זצ"ל שהביא לפני שישים שנה את הלמדנות והעומק. הרב גולדויכט הנחיל מאוד חזק את הלמדנות ורוחו עדיין נמצאת איתנו. הסיפורים עליו ודרך הלימוד וההתמדה בתורה, חיה אצלנו, למרות שלא הכרנו אותו".