אלי ישי בביקור בעמונה

השר לשעבר ויו"ר "יחד" אלי ישי ביקר היום (חמישי) בעמונה והתייחס להחלטה לפנות את הישוב.

"זו הממשלה הכי ימנית במרכאות. ליברמן, ביבי, בנט, סמוטריץ׳ - חלומו של כל מתנחל. אבל דה-פאקטו, זו ממשלת הקפאה. לא 8 חודשים אלא שנים. שנים של עצירת בניה. תושבים באריאל מתחננים לסגור מרפסת אבל הוועדות לא יכולות להזיז אצבע", תקף ישי.

"זו ממשלת ימין? בוז'י איש השמאל תומך בבניה במעלה אדומים, אבל נתניהו, לא נוקף אצבע", הוסיף ישי בסיור שנערך בהשתתפות ראש המועצה האזורית מטה בנימין ויו״ר מועצת יש״ע אבי רואה ויו״ר מטה המאבק אביחי בוארון.

אלי ישי טען בדבריו כי אם עמונה תפונה יווצר תקדים מסוכן "הייתי שר הפנים. אני יודע שלפעמים עלולה להתרחש טעות וקבלן בנה מבנה וסטה או חרג מהשטח שלו. יתכן וקרתה טעות בעמונה - זה עוד לא הוכח, אבל יתכן - אז מה? אז נפנה אנשים מבתים בפעם השנייה?

"אפשר לפצות את בעלי הקרקע בנדיבות, אבל גירוש אחד כבר הספיק לנו. אם לא תהיה הסדרה ועמונה תפונה, יווצר תקדים מסוכן המרחף על כל אלפי יחידות הדיור השוכנות בסמוך לאזור שיפונו גם הם בשלב הבא".

"לא ייתכן שדוח טליה ששון יאומץ על ידי המדינה ובג"ץ למרות העיוותים הרבים שיש בו, ולעומת זאת דוח אדמונד לוי לא זוכה להכרה וליישום", הוסיף.

לדבריו, העיתוי הנוכחי הוא הטוב ביותר לממשלה לקבוע מסמרות בנושא ההתיישבות. "יש לממשלה את כל הכוח להסדיר את ההתיישבות מכל היבט אפשרי. אין שום תירוץ לאף שר לא לשאוף להסדרה מלאה של קורת גג למאות ואלפי מתיישבים נאמנים ביהודה ושומרון. אני קורא לחבריי בכנסת להתעשת".