הנשיא והשגרירים הזרים, היום
הנשיא והשגרירים הזרים, היוםצילום: לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ורעייתו, ערכו היום (חמישי) את קבלת הפנים והרמת הכוסית המסורתית והחגיגית לכבוד שגרירים ואנשי חוץ של הסגל הדיפלומטי המשרתים בישראל, לרגל ראש השנה הקרב.

באירוע נשאו דברים נשיא המדינה וממלא מקום זקן הסגל הדיפלומטי, שגריר הרפובליקה הדומיניקנית אלכסנדר דה לה רוזה - ונכחו בו כ-90 דיפלומטים ושגרירים המייצגים ארצות מסביב לעולם, ובהם גם שגרירי שכנותיה של ישראל, מצרים, ירדן.

"ישראל גאה בשיתוף הפעולה עם כל אחת ממדינותיכם", פתח הנשיא את דבריו. הוא בירך את השגרירים על הגעתם והוסיף: "בשנה האחרונה חיזקנו והעמקנו את הקשרים ושיתוף הפעולה בינינו ואנו שמחים במיוחד על השותפויות הצומחות והידידויות עם שכנינו במזרח התיכון ובים התיכון. הזדמנויות אלו הן הדרך לבניית עתיד טוב יותר עבור אנשי האזור כולו".

ריבלין ציין כי בשנה החולפת נפגעו קשות תושבי האזור בו אנו חיים, רבים מהם הפכו לפליטים ורבים מהם מצאו את מותם במהלך בריחתם מאזורי המלחמה. "אלו לא מעשי אלוהים", הדגיש הנשיא והוסיף, "אלו מעשיהם הזדוניים של בני אדם המעמידים פנים שהם מדברים בשם אלוהים. בכדי לעמוד מול האיום הנורא הזה, יש צורך במעשים אמיצים מצד בני אדם. זהי החובה המוטלת על כולנו".

הנשיא הוסיף, "אני לא מאמין ששכחנו את ערכינו. אם כך היה, העולם החופשי כולו היה עלול להקריב את הערכים עבורם נאבקנו: חופש, חירות ודמוקרטיה."

לדבריו, "בראש השנה הזה אני נושא תפילה שהעולם יתמקד בערכים עליהם נבנתה החברה שלנו. שלא נשכח כי מתחת לפוליטיקה נמצאים בני אדם, גברים, נשים וטף, בני כל האמונות, וכל המדינות. כולי תקווה שהקולות שלהם יישמעו בהוגנות, כשווים בפני החוק ושווים בחברה".

ממלא מקום זקן הסגל הדיפלומטי, שגריר הרפובליקה הדומיניקנית אלכסנדר דה לה רוזה, הודה לנשיא ורעייתו על קבלת הפנים ואמר, "אני מאחל למדינת לישראל, לשלטונה ולכל העם היהודי שנה טובה".

הוא הביע תקווה כי המשא ומתן בין הישראלים לפלשתינים יתחדש - ושני הצדדים יגשרו על הפערים ביניהם.

"העולם מתמודד היום עם טרור שמאיים על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם, יש לגנות טרור זה על כל צורותיו", הוא דה לה רוזה.

הוא איחל למדינת ישראל ואזרחיה לקראת השנה החדשה, "שכלכלת ישראל תמשיך לשגשג, וישראל תשמור על הסטנדרט הגבוה ברפואה, מדע וטכנולוגיה, תוך הקניית ידע ופתרונות לעולם כולו."