שנה עברה: "השעון של נעמה נעצר"

אזכרה מרגשת לרב איתם ונעמה הנקין הי"ד נערכה הערב (חמישי) במדרשת נשמ"ת בירושלים, במלאת 12 חודשים לרצח בני הזוג בפיגוע ירי בשומרון.

אמו של הרב איתם, הרבנית חנה הנקין, סיפרה כי "נעמה הקסימה אותנו מהרגע הראשון. השניים הלכו ביחד והפריחו האחד את השני. השותפות ביניהם הייתה בכל דבר, נעמה פרנסה את המשפחה על מנת שבננו יוכל ללמוד תורה. היתה בה אצילות נפש גדולה. מעולם לא ראיתי את נעמה מגביה את קולה".

"רצינו לראות את כלתנו נעמה בהיכל ה'. החלטנו מקדישים את הפרוכת הנפלאה 'קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי'. נעמה הקסימה אותנו מהרגע הראשון. השנים זכו לא לפגוש אחרים והלכו ביחד והפריחו אחד את השני. השותפות שהייתה בכל דבר - נעמה פרנסה את המשפחה על מנת שבנינו יוכל ללמוד תורה. בנינו זכה להגיע בשל מפעל משותף של שניהם והיה בה אצילות נפש וגדלה לאישה אצילית. מעולם לא ראיתי את נעמה מגביהה את קולה. ניצלו את הזמן בחיים. הפרוכת הפרידה בין הקודש לחול. הפרוכת אצילנו בבית המדרש מזמינה את הלומדת לשמוע את כל דודה".

חברתה של נעמה ה"ד, שרונה פרידמן, סיפרה באירוע "תמיד הפעים אותי כמה ידע עצום יש לנעמה. החיסרון של נעמה מורגש לי ולחברותי. בגיל 14 חלקתי איתה את השולחן הראשון בכיתה באולפנה ומאז לא נפרדנו.

''כמה כוח שאבתי ממנה"

"מהצד ראיתי איך איתם ונעמה משלימים האחד את השנייה. נעמה ואני עשינו שירות לאומי משותף ודיברנו על החיים, לקנות בית, לבנות משפחה. נעמה לימדה אותי איך לגדול ולהעיז. כמה כוח שאבתי ממנה", הוסיפה.

פרידמן סיפרה כי הפעם האחרונה שבה ראתה את נעמה, היתה בפדואל בראש השנה, ימים ספורים לפני הפיגוע הרצחני. "בי"ט בתשרי (יום הרצח) השעון של נעמה נעצר. שנה עברה, שנה של אבל וגעגוע עצום.

"איך יכול להיות שנעמה לא זוכה לחיות בשנים היפות ולהיות עם ילדיה? זכיתי שתהיה לי חברת אמת, לא אוכל לתאר את החוסר שיש לי בשנה האחרונה כשאת לא כאן''.

"תעזרו מכל הלב כפי שנעמה היתה עושה"

דגנית סטנייצקי, חברה נוספת של נעמה הי"ד, אמרה כי "לפני שנה עולם העיצוב איבד מעצבת מוכשרת. את החלל שנשאר אצלי אינכם יכולים להבין. נראה לי שכך זה אצל כל מי שזכה להכיר אותה ולטעום מהחכמה שלה.

''אני חושבת שמאחורי כל הדברים היפים שנעמה עשתה יש מסר לכולם - הסתכלו מסביבכם, תראו אם מישהו צריך עזרה, אל תתקמצנו על מילה טובה והושטת יד. אם מישהו מבקש עזרה תנו לו עזרה מכל הלב", הוסיפה סטנייצקי.