מירי רגב
מירי רגבצילום: פלאש 90

מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, מוטי מלכא, הגיש תלונה במשטרה נגד השחקן רועי אסף, שהתפרץ לבמה בעת נאומה של שרת התרבות, מירי רגב, בטקס פרסי "אופיר" שנערך אמש במקום.

"הגשתי תלונה על הפרת סדר ציבורי באופן שנראה כאלים, והתפרצות שנראית על פניה מאיימת. זה דבר שנראה כעבירה על החוק", אמר מלכא.

רגב עצמה אמרה הבוקר כי טקס פרסי אופיר אמש היה אירוע מבזה שנחצו בו שני קווים אדומים - האחד שימוש בשיריו של מחמוד דרוויש, והאחר - אלימות ובריונות מילולית.

במסיבת עיתונאים שכינסה במשרדה בתל-אביב אמרה השרה רגב כי הכוונה להשמיע שיר של דרוויש בַּטקס הוסתרה ממנה ומאנשיה וכי הופתעה לשמוע על-כך מאחורי הקלעים. לדבריה, היה לה ברור כי לא תישאר בַּאולם במהלך הניסיון לעשות פרובוקציה באמצעות משורר המתנגד לעצם קיומנו. השרה רגב הוסיפה כי תוקם ועדה שתבדוק מה קורה בקרנות הקולנוע ובאקדמיה ותגיש לה נייר עמדה בתוך שלושה חודשים.

שרת התרבות מירי רגב עזבה אתמול את האולם במהלך הטקס, כשבוצע שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. בנאומה הסבירה השרה רגב כי יש לה סובלנות לדברים רבים, אך לא למי שרוצה לחסל את מדינת ישראל.

השחקן רועי אסף התפרץ לבמה והורחק, הקהל החל לקרוא קריאות בוז ורבים החלו לצאת מן האולם. בתגובה אמרה השרה רגב כי אף שיש כאלה שאינם מוכנים לשמוע את דבריה, היא תשלים את נאומה ולא תיתן לאיש לסתום לה את הפה.