נתניהו בעצרת האו"ם
נתניהו בעצרת האו"םצילום: אמיר לוי, פלאש 90

לראשונה מאז הבחירות האחרונות לכנסת התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו לכלי התקשורת הישראלים, בהם התייחס למגוון הסוגיות הבוערות בימים אלו, אחת מהן היא סוגיית היישוב עמונה שעומד בפני הריסה.

בראיון לגיל תמרי בחדשות 10 אמר נתניהו "אנחנו עושים מאמץ ייחודי כדי לנסות להגיע לפתרון שיטפל בבעיה הזאת, גם בבעיה של עמונה וגם בעוד עמונות. אנחנו בודקים את הפתרונות.

''כינסתי את היועץ המשפטי, את שר הביטחון, שרת המשפטים, ואמרתי להם - בואו נחשוב על רעיונות נוספים, ואנחנו בודקים אותם'', סיפר.

ראש הממשלה הביע תקווה שיימצאו פתרונות יצירתיים למניעת ההרס של היישוב. ''תמיד הפתרון היצירתי הוא זה שאתה לא חושב עליו. זה לא דבר פשוט, אנחנו מדינת חוק ויש פה שאלה של החוק מול פסיקה של בית המשפט, זה בוודאי דבר מאוד מורכב", אמר.

אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: פלאש 90

בנוגע למשפט החייל היורה מחברון אלאור אזריה, אמר ראש הממשלה "נכון הדבר שאנו נותנים גיבוי לחיילים שלנו. הם נמצאים במצב לא פשוט, בחורים ובחורות שצריכים לעמוד מול מחבל שיכול להפעיל מטען, ההחלטה הזו קשה".

"מכיוון שהתנסיתי בזה גם כחייל וגם כקצין בסיירת מטכ"ל, אני אישית הייתי במצבים האלה וזה היה לי מאוד קשה, לכן אני חושב שאנחנו מבינים את זה, נותנים גיבוי לחיילים שלנו, אבל צריך להבין דבר אחד - יש מערכת שיפוט בצבא, נותנים גיבוי לצה"ל ונותנים גיבוי למערכת המשפט הצבאית".

נתניהו התייחס להסכם הסיוע בין ישראל לארצות הברית שנחתם לאחרונה. "השגנו הישג כביר, ההישג הזה הוא דבר שדנו עליו בביקור של הנשיא אובמה בישראל לפני ארבע שנים. אמרנו שאנחנו שואפים לכונן הסכם ביטחוני לעשור הקרוב למדינת ישראל שייתן לנו גם העצמה צבאית וגם פיתוח של מערכות ההגנה שלנו נגד טילים".

בנוגע לגל הטרור הערבי ולרצף הפיגועים האחרונים הזכיר ראש הממשלה "תמיד אמרתי שיכולה להיות התחדשות. ציינו את זה במפורש דווקא סביב החגים המוסלמים והיהודיים. זה המועד שהגל התחיל לפני שנה ונערכנו בהתאם, אני חייב להגיד שצה"ל, המשטרה והשב"כ עשו פה עבודה יוצאת מהכלל".

אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

בנוגע לביקורת של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על הסכם הסיוע שאמר כי "בגלל נתניהו נחתם הסכם משפיל", אמר נתניהו: "כנראה שהוא לא בקיא בדבר אחד פשוט, אצלנו בארץ יש מגבלת תקציב ואני אגלה לך סוד מדינה - גם בארצות הברית יש מגבלת תקציב, זאת אומרת שאתה פשוט לא יכול לקחת יותר כדי לסייע לישראל מבלי להגיע לאותה תקרה".

נתניהו הדגיש כי "זה הסכם יוצא מהכלל הוא כמעט נוגע בתקרה של מה שיכולנו להשיג, זה לא אומר שלא ביקשנו יותר, אני מנהל משא ומתן אבל ארצות הברית אף פעם לא הציעה יותר, היא הציעה פחות אבל ברוך השם הגענו לזה".

ראש הממשלה התייחס גם לדחייה בהקמת תאגיד השידור הציבורי ולאמירתו כי התאגיד הינו תקלה שחמקה ממנו בעת מבצע צוק איתן. "אני חושב שיש בעיה, הבעיה היא שאתה מעמיד כסף בלתי מוגבל לאנשים. נניח שיביאו את כל 'שוברים שתיקה' והם יאיישו את כל התפקידים השונים? זאת בעיה שמתמודדים איתה בשידור הציבורי בבריטניה ובארצות הברית.

''אין לי תשובה פשוטה לזה. כול להיות שהיינו צריכים לתת את דעתנו על זה אבל איך אומרים אנחנו בתוך התהליך", הוסיף נתניהו.

נתניהו וכץ
נתניהו וכץצילום: הדס פרוש, פלאש 90

על משבר הרכבת וחילוקי הדעות עם שר התחבורה ישראל כץ אמר נתניהו, "היו לנו חילוקי דעות לגבי המקרה הספציפי הזה של הרכבת בשבת. אני חושב שהעבודה שלנו לאורך השנים הייתה מצוינת. שמתי בתור ראש ממשלה 27 מיליארד שקל בתוכנית רב שנתית של הכבישים והרכבות והמחלפים והגשרים והוא ביצע את העבודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

''התקלה אחת הזאת אני מקווה שהיא מאחורינו, שנוכל להמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה כי יש לנו עוד הרבה מאוד דברים לעשות. הרבה מאוד", כך ראש הממשלה.

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "התשובה לראש הממשלה היא די פשוטה: אם כל התאגיד יאויש בעיתונאים שוברים שתיקה הוא וחבריו מיש"ע לא יוכלו להמשיך לכבוש עוד ועוד ולהרוס את המדינה. אם ראש הממשלה מפחד משוברים שתיקה ומעיתונות חופשית וביקורתית כנראה שזה בדיוק מה שצריך להיות: יותר חיילים ויותר עיתונאים שישברו שתיקה וידברו על מה שקורה בשטחים ועל המחיר המוסרי של הכיבוש".