מבהיר עמדות. עבאס
מבהיר עמדות. עבאסצילום: עיסאם רימאוו'י. פלאש 90

מאז הראיון שהעניק יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, לערוץ 2 ובו קבע כי כמי שנולד בצפת הוא נכון לוותר על תביעתו האישית לשיבה לעיר הולדתו, שב השמאל הישראלי ומנופף בדברים כעדות לנכונותו של הראיס לביטול תביעת השיבה כחלק מהמו"מ עם ישראל.

בימים האחרונים שב אבו מאזן והבהיר את עמדתו בסוגיה. בביקור שקיים בוונצואלה נועד יו"ר הרש"פ עם נציגים מהפזורה הפלשתינית ושוחח עימם על סוגיית השיבה כמו גם על המו"מ עם ישראל.

בשיחותיו עם הפלשתינים בוונצואלה הבהיר אבו מאזן כי לו, כמו לשישה מיליון פלשתינים, ניצבת הזכות לדרוש את שיבתם לאדמות ולבתים השייכים להם. כך עולה מדיווח של חוקרי מכון ממר"י המתרגמים את דבריו של עבאס.

"יש שישה מליון פליטים ואני אחד מהם. אני פליט. נכון שאני חי ברמאללה אבל העיר שלי איננה רמאללה. אני לא חזרתי ויש לי זכות לדרוש את זכותי לחזור, מפני שאני פליט שאיבד את אדמתו ומולדתו. יש צורך לפתור את הבעיה הזו במסגרת הנושאים שיש לדון עליהם עם ישראל", אמר אבו מאזן וקבע כי ערוצי המו"מ עם ישראל נעולים אך עם זאת הוא ועמו מושיטים יד למהלך מדיני שאחריתו הקמת מדינה פלשתינית שבירתה מזרח ירושלים.

למחרת דבריו אלה הופיע בחשבון הטוויטר של אבו מאזן ציוץ בו נכתב "הנשיא מחמוד עבאס: יש שישה מליון פליטים פלסטינים המחכים שיתנו להם את המגיע להם ויאפשרו להם לחזור לבתיהם, בהתאם להחלטת האו"ם 194".