"על ארה״ב להתנגד למדינה פלסטינית"

ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני נאם הערב (מוצאי שבת) בכנס הקהילה הישראלית אמריקנית (IAC) הנערך בוושינגטון בארה"ב.

ג'וליאני הבהיר בנאומו כי הוא מתנגד להקמתה של מדינה פלסטינית בישראל, "חשוב לי להגיד לכם כי על ארצות הברית להתנגד לפתרון שתי המדינות", אמר ג'וליאני והקהל הריע לו. "ארה"ב צריכה לדחות את רעיון שתי המדינות - עליה לאפשר הקמת מדינה פלסטינית רק כשהרשות הפלסטינית תוכיח שהיא ראויה לכך".

בהתייחסו לאיום האיראני אמר ג'וליאני, "אני מקווה שיבחר נשיא שיבטל את ההסכם עם איראן...אי אפשר לסמוך על איראן. אני מעולם לא אשים נשק אטומטי בידיים של אנשים שמאיימים להשמיד את ישראל. הנשיא הבא צריך להבין מי חבר מי אויב".

בסיכום הדברים אמר ראש עיריית ניו יורק לשעבר, "לא משנה מה קורה בין הממשלות שלנו - האומה כאן אוהבת אתכם... אני אוהב את ישראל ואני חושב שהיא אחת המדינות הנהדרות בעולם. תמיד חלקנו ערכים ורעיונות ואני יכול להגיד שארה"ב וישראל נמצאות באותה הסירה".

ג׳וליאני ידוע כתומך ישראל ולא פעם הזכיר את החשיבות בשיתוף הפעולה עם ישראל. בהיותו ראש העיר הותקפה ניו יורק בפיגועי האחד עשר בספטמבר בהם נרצחו כ-3,000 בני אדם.

נציין כי תחת הנהגתו את העיר, ירדו מעשי הפשיעה הכללית ב-57%, מקרי הרצח ב-65% והעיר אף הוכרה על ידי ה-FBI כעיר הגדולה הבטוחה ביותר בארצות הברית.