אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משפטו של החייל היורה בחברון, אלאור אזריה, התחדש הבוקר (ראשון). ראשון העדים שעלה על הדוכן מטעם צוות ההגנה הוא סמל א"ו, החייל שנפצע בפיגוע הדקירה באותו בוקר.

החייל, סמל א"ו, היה במקור עד תביעה, אולם התביעה ויתרה על עדותו.

בראשית עדותו מטעם ההגנה הוא מספר כי במהלך ההכנה לעדות על ידי התביעה הוא נשאל בין השאר על עדות 'בצלם' שבה נטען שהוא ירה במחבל לאחר שהרים את ידיו.

בהמשך נשאל החייל על ידי הסנגור על השפעת השיחות עם המפקדים על תפיסת האירוע, וציין כי אתו לא דיברו מאחר שהיה בבית והחלים מהפציעה. "המפקדים לא יכלו לדבר על העניין כי הייתה חקירה אבל האווירה הייתה שזה אירוע לא טוב".

החייל סיפר בעדותו כי לא קיבל תעודת הערכה כפי שהיה מתוכנן "דיברתי עם המח"ט לפני הטקס ושאלתי למה התקבלה החלטה שונה והוא לא ממש נתן לי תשובה ברורה ואמר שצה"ל קצת קמצן בעניין הזה".

החייל נשאל על התחקיר הצבאי וציין כי לא פנו אליו בנושא ולא אמרו לו מדוע הוא לא השתתף בתחקיר.

העד סיפר על היכרותו עם אלאור "התגייסנו יחד, עברנו את ההכשרה יחד, עשינו הכל ביחד". לדבריו, מדובר באדם מאוד נדיב שתמיד אהב לתת לא משנה מתי ואיך "אדם מאוד ערכי וסובלני".

בהמשך העדות תיאר החייל את אירועי פיגוע הדקירה מנקודת מבטו. לדבריו, הוא זיהה את המחבל שהיה עם המעיל ועם ידיים בכיסים באופן מוזר שמעלה חשד ואת חברו, וכאשר הם התקרבו לעמדה הוא זיהה שמשהו לא בסדר מאחר שהם לא עצרו בקו העצירה וניסו להתחמק מהמגנומטר.

החייל סיפר כי בעוד אחד המחבלים רץ לעבר מפקד המחלקה וזה ירה בו, הוא חש שנדקר שתי דקירות בכתף וביד.

בשלב זה ירה לעבר המחבל שהתחיל לברוח, אך בהמשך הסתובב והחל לירות לכיוונו, אז נורו לעבר המחבל עוד שלוש יריות והוא נפל.

החייל ציין כי שמע את הצעקות המזהירות מפני קיומו של מטען חבלה בעודו שוכב באמבולנס, ולדבריו, "החשש ממטען היה ממשי הוא יכול להתפוצץ כל רגע ואני לא הייתי מוגן".

בתשובה לשאלה התייחס החייל לכאוס הפיקודי בזירה וטען כי איננו יודע מי פיקד על הזירה, "אף אחד לא נתן פקודות". הוא גם ציין כי ראה בזוית העין לפני שהועלה לאמבולנס את המחבל עם המעיל מזיז קצת את הראש והידיים. עם זאת לדבריו לא שמע ולא ראה את הירי של אלאור.

לקראת סיום שאלות ההגנה אישר החייל כי סיפר לסגן מפקד הפלוגה בבית החולים כי ביקש לירות במחבל פעם נוספת אך לא הצליח בגלל מעצור. לדבריו, ביקש לירות במחבל פעם נוספת כי רצה לוודא שאם יש מטען על גופו של המחבל הוא לא יוכל להפעיל אותו.

נציין כי בראשית הדיון ביקשה ההגנה מהשופטים להורות לתביעה להעביר אליה את תיק החקירה וחוות דעת הפרקליט הצבאי הראשי בעניינו של מח"ט בנימין לשעבר, אל"מ ישראל שומר.

נזכיר כי שומר נחשד בירי ללא הצדקה לעבר נער פלסטיני שיידה אבנים על רכבו, אך בסופו של דבר נסגר תיק החקירה נגדו.

השופטים בבית הדין הצבאי החליטו כי התיק יועבר ראשית לעיונם, ולאחר מכן תתקבל החלטה בבקשת ההגנה.