העימות מתלהט. נתניהו וברק
העימות מתלהט. נתניהו וברקצילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע החלטת ראש הממשלה לפתוח בסבב ראיונות לתקשורת הישראלית, שוב מוצא עצמו נתניהו בויכוח עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

בראיון שהעניק ל'גלי צה"ל', תקף נתניהו את ברק ואמר כי אינו ראוי להטיף לו מוסר על אופן ניהול המדינה.

"ראש הממשלה 'המוצלח ביותר' שהיה לנו הושלך אחרי קצת יותר משנה על ידי הציבור ומצביעיו שלו. מוטב שלא יטיף לגבי ניהול המדינה. מסתורי מה מניע אותו, עם כל השלטים של 'רוץ ברק, רוץ'. תעשו תחקיר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה אף התייחס לפגישותיו עם המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ. לדבריו, "חשוב שאזרחי ישראל ידעו שלא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, יהיו לנו ידידים בבית הלבן. יהיה נשיא או נשיאה שימשיך את הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב. משמעותי להיות בקשר אם מי שיעמוד בראשות בעלת הברית החשובה שלנו. גם ביחס לאתגרים הלא פשוטים שיש לנו באזור - חשוב שנהיה מתואמים.

"דאגתי שלא תהיה אפילו מראית עין של העדפה, שלא יראה שאני מתערב בפוליטיקה האמריקאית. יש חשיבות לפגישה עם שניהם למען המשך היחסים העצמתיים האלו שכל אזרחי ישראל צריכים לברך עליהם. זה שיחפשו ביקורת מתחת לבלטות זה לא חדש אני רגיל לזה כבר".

בדבריו אף התייחס להשוואה שהשתמעה מדבריו בין החייל אזריה לחללי צה"ל ותקף בחריפות את עיתון 'ידיעות אחרונות'. "לא הייתה כוונה לערוך השוואה כזאת, מדובר באמירה לא הכי מוצלחת. אני מביע צער אם מישהו פירש את זה בדרך מעוותת. אבל יש מישהו שעיוות את זה, עיתון מסויים, ידיעות אחרונות, ששם את זה בעמוד השער ועיוות את זה.

"העיתון הזה הוא 'פראבדה' והכתבה היא כתבת שקר ורשע. אני לא התכוונתי לעשות את זה אבל הם כן התכוונו ליצור את החיבור השקרי הזה. זה לא עיתון".

אחריו עלה לשידור אהוד ברק והגיב על דברי נתניהו. לדבריו, "ההיסטוריה תשפוט את הצלחת ראשי הממשלה, איני חושש. אני עשיתי דברים גם במחיר קיצור כהונתי. הלוואי שמי שעסקו בהסתה נגד רבין היו מתעסקים בשינוי עבור האזרחים ולא בהטרדות.

"אישית אמשיך לפעול לפקיחת עיני הציבור לגבי התנהלותו של נתניהו. לגבי מניעי - יש לי ילדים ונכדים ואני דואג לעתיד המדינה ולמבוי הסתום שנתניהו מוביל אליו, תוך ניסיון לרסק את ערכי צה"ל ואת חופש התקשורת".

בדבריו המשיך ברק לתקוף את ראש הממשלה. "אני מתכוון לפעול לפקיחת עיני הציבור. נתניהו יודע לנאום, יש לו נאומים מרגשים, מחממים את הלב, אבל אף אחד בעולם לא מאמין שנתניהו מתכוון למה שהוא אומר.

"הוא אומר שישראל כאילו מכוונת את כל העולם, מה שלא באמת נכון. אבל ישראל ככוח חזק במזרח התיכון יכלה לנצל את זה לדיון עם המדינות המתונות באזור".