חאלד משעל
חאלד משעלצילום: פלאש 90

עשרה מנהיגים מוסלמיים בארה"ב, כולל שני חברי הקונגרס המוסלמים המכהנים בקונגרס האמריקני, קוראים לחמאס להחזיר לישראל את גופותיהם של הנעדרים אורון שאול והדר גולדין.

"בשם הא-ל הכל יכול, הרחמן והרחום, אנו קוראים לך, על בסיס של הומניות וחסד, לשחרר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שני החיילים הישראליים שנהרגו בקרב, למשפחותיהם", נאמר במכתב, שנשלח אל חאלד משעל, ראש הלשכה הפוליטית של חמאס.

בין החותמים מצויים חברי הקונגרס הדמוקרטיים, קית' אליסון (ממינסוטה) ואנדרה קרסון (מאינדיאנה), שני המוסלמים הראשונים בקונגרס; עלי צ'אודרי, ראש העיר לשעבר של באסקינג רידג', ניו ג'רזי; סעד סעיד מהארגון האיסלמי של צפון אמריקה; ואימאם פייסל עבדול ראוף, מי שניסה להקים מרכז קהילתי מוסלמי ליד אתר מתקפות ה-11 בספטמבר בניו יורק.

"הן הישראלים והן הפלשתינים חשו את כאב המלחמה, את הכאב של אבדן קרובים וילדים בטרם עת", נאמר במכתב. "הקוראן הקדוש מזכיר לנו כי 'מי שסולח וגורם להתפייסות יקבל את שכרו מאללה'. אנו מבקשים ממך לנהוג על פי מילים אלה, ולתת למשפחות גולדין ושאול לקבור את יקיריהן".

יוזם המכתב היה הרב מרק שנייר, נשיא "הקרן למען הבנה אתנית", שפירסם את דבר קיומו אתמול (ראשון) בוועידה השנתית של הוועד הישראלי אמריקני, בנוכחות הוריו של גולדין.