טראמפ ונתניהו בפגישתם
טראמפ ונתניהו בפגישתםצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את הפגישות שערך עם המועמדים לנשיאות ארה"ב, שעות ספורות לפני שהוא נוחת בישראל אחרי שבוע בניו יורק.

"לאחר פגישה עם שני המועמדים המובילים לתפקיד נשיא ארה"ב - אני משוכנע יותר מתמיד כי הקשר בין ישראל לארה"ב יישאר חזק לאחר הבחירות", צייץ נתניהו בטוויטר אחר הצהריים (שני).

מדובר בהתייחסות המשמעותית ביותר מצד נתניהו לפגישות לאחר שלשכתו פירסמה הודעות לאקוניות על המפגשים, שכללו מידע על מי השתתף בהן, כמה זמן ארכו והנושאים הכלליים שנידונו בפגישות.

דווקא המטות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ושל המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון הרחיבו באשר לתוכן הפגישות - ובעיקר להצהרות של המועמדים כלפי ישראל.

ממטה קלינטון נמסר כי בפגישה עם נתניהו "הדגישה קלינטון את התנגדותה לניסיון לכפות פתרון של הסכסוך הישראלי-פלסטיני על ידי גורמים חיצוניים, ובפרט במועצת הביטחון של האו"ם".

עוד נמסר כי קלינטון התחייבה "לעבוד יחד עם ישראל על מנת ליישם את הסכם הגרעין עם איראן" וכי היא "הדגישה את מחויבותה הבלתי מתפשרת ליחסי ישראל-ארה"ב, ואת כוונתה לקדם את היחסים הללו לשלב הבא".

מטה טראמפ פירסם הודעה בה אמר כי המועמד שוחח עם נתניהו על הסיוע הצבאי האמריקני ועל העובדה שישראל שומרת על היציבות במזרח התיכון. על פי ההודעה, טראמפ ונתניהו שוחחו על הסיוע הבטחוני שקיבלה ישראל - והמועמד הבהיר לראש הממשלה כי תחת ממשלו, אם יזכה בבחירות, שיתוף הפעולה הבטחוני רק ילך ויגדל.

טראמפ הוסיף שתי התבטאויות יוצאות דופן. הוא אומר לנתניהו כי הוא מכיר בכך ש"ישראל ואזרחיה סבלו זמן רב מהטרור האיסלאמי. ברור שהעם בישראל רוצה שלום צודק ובר קיימא עם הפלסטינים - אך הוא יצא אל הפועל רק כשהפלסטינים יוותרו על ההסתה והאלימות ויכירו בישראל כמדינת העם היהודי".

ההתבטאות השנייה של טראמפ נגעה לירושלים. "ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי כבר 3,000 שנים. ארצות הברית תחת הממשל שלי תאמץ את החלטת הקונגרס ותכיר בירושלים כבירה הבלתי מעורערת של מדינת ישראל".