גדעון סער
גדעון סערצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לשעבר גדעון סער רומז כי חזרתו לפוליטיקה קרובה מאי פעם.

בראיון שהעניק ל'רדיו ללא הפסקה', סיפר כי במהלך השנה הקרובה הוא מתכוון לקפוץ חזרה לחיים הפוליטיים הסוערים.

"כשעזבתי הסברתי שזה פסק זמן...לא הודעתי שאני פורש, אלא פסק זמן, כי אני רוצה לחיות חיים אחרים עם המשפחה שלי ואני מאוד מאושר היום. אין יום שלא פונים אלי הרבה מאוד אנשים ומבקשים, ואם זה יהיה המצב, אז אני אצטרך לחזור. אם אני אראה שיש רצון, בתקופה שזה יהיה רלוונטי, כמובן, אז אני אסיק את המסקנות".

לדבריו, הוא בשל לחזור לפוליטיקה. "אם אני מסתכל על השנה הבאה, זו שנה שבה יקרו הדברים. זאת אומרת השנה, אולי בגלל שאני הולך להיות בן 50 בחנוכה, אולי בגלל הלידה. תמיד לקראת ראש השנה אני מאוד אופטימי והשנה אני אופטימי במיוחד".

סער הבהיר כי מה שמניע אותו היא תחושת השליחות. "כבר הייתי חבר כנסת והייתי שר והייתי שר בכיר והייתי מזכיר ממשלה. הייתי בתפקידים מאוד בכירים. אם אני חושב על חזרה זה אף פעם לא מטעמים של אגו אלא מטעמים שביסודם השליחות. אדם לא יכול לחיות רק את החיים שלו ולהגיד כל השאר לא מעניינים אותי".

השר לשעבר עקץ את ההנהגה הנוכחית וטען כי עליה לשפר את המצב החברתי במדינה. "התפקיד של המנהיגות מכל הפלגים הוא כיום לאחד, לא להפריד, לאחד. למצוא את המכנה המשותף, לסגור את השסעים. מתוך ראיית השונה וראיית הייחוד. בכל אחד יש ייחוד, אבל לכולנו יש גורל אחד, ייעוד אחד, קשר מאוד חזק לא רק לעבר, אלא גם לעתיד.

"אנחנו צריכים מאוד להשתפר בנושא של 'ואהבת לרעך כמוך'. גם במישור הבינאישי, בין אדם לחברו, וגם במישור שבין קבוצות באוכלוסייה, או מה שאומרים היום, בין 'שבטים'. צריך יותר אהבה וחברות, ולא רק במועדים מסוימים. למרות שאנחנו מחנכים לזה, הנושא של 'בין אדם לחברו' הוא לא באמת מופנם, לא באמת קיים".