אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ומנכ"ל הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, פיני שיף, חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי חדש בענף השמירה והאבטחה המסדיר את העלאת שכר המינימום של עובדי הענף מ-4,825 ל-5,580 שקל.

על פי ההסכם שנחתם היום בין הצדדים, שכר העובדים בענף השמירה והאבטחה יועלה בשתי פעימות במהלך שנת 2017, כך שהחל מ-1.1.2017 התעריף השעתי המינימלי של עובדי שמירה ואבטחה בישראל יעמוד על 28.5 שקל לשעה, או על שכר חודשי שלא יפחת מ-5,300 שקל למשרה מלאה.

בהתאם להסכם, החל מ-1.12.2017 תכנס לתוקף פעימה נוספת אשר תעלה את התעריף השעתי המינימלי של עובדי שמירה ואבטחה ל-30 שקל לשעה, כלומר 5,580 שקל שכר חודשי מינימלי לעובד במשרה מלאה.

כאמור, העלאת השכר המינימלי של שומרים ומאבטחים ל-5,300 שקל, כבר מינואר הקרוב, תאפשר לעובדי הענף להקדים כמעט בשנה את הפעימה האחרונה בתכנית להעלאת שכר המינימום במשק ל-5,300 שקל. בנוסף לכך, עובדי השמירה והאבטחה ייהנו מהעלאת שכר נוספת.

ההסכם שנחתם היום בענף השמירה והאבטחה יונח על שולחנו של שר העבודה על מנת להרחיב את הוראותיו בצו הרחבה לעובדי השמירה והאבטחה בכלל המשק.

נזכיר כי ההסכם הנוכחי נחתם בהמשך להסכם פורץ דרך שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מול ארגון מפעלי השמירה ביולי 2014. אז נקבע כי שכר המינימום של עובדי השמירה והאבטחה בישראל יעמוד מעל לשכר המינימום במשק ויתעדכן מעת לעת בצמוד להסכמים שבין המדינה לבין ההסתדרות.

ההסכם משנת 2014 למעשה השווה את תנאי העסקתם של עובדי השמירה והאבטחה במגזר הפרטי לתנאיהם של השומרים והמאבטחים במגזר הציבורי, וקבע בין היתר, כי עובדי השמירה והאבטחה יהיו זכאים לקרן השתלמות, להפרשות מוגדלות של המעביד לקרן הפנסיה, לתשלום דמי הבראה על פי תעריף המגזר הציבורי, לתנאים נלווים ולהטבות רבות נוספות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר "אנו ממשיכים במהפכה החברתית השקטה ומביאים ערב החגים בשורה נוספת לעשרות אלפי משפחות. העלאת שכר המינימום של עובדי השמירה והאבטחה תתרום לחיזוק מעמדם של עובדים רבים מתוך הכרה בחשיבות מלאכתם".