כספי במדי הנבחרת. מתחשבים באוהדים הדתיים
כספי במדי הנבחרת. מתחשבים באוהדים הדתייםצילום: האתר הרשמי של פיב"א

הכדורסל שייך לאוהדים. בהחלטה שקיבלה היום (שלישי) הנהלת פיב"א יחד עם יתר המדינות שמארחות את אליפות אירופה בכדורסל, היורובאסקט 2017, הוחלט פה אחד להתחשב באוהדים הישראלים שומרי השבת והמסורת ולא לקיים את משחקי הכדורסל בישראל - בשבת.

כזכור, לראשונה בהיסטוריית הכדורסל האירופית, אחד מהבתים של הטורניר היוקרתי יתקיים בישראל, כשהקבוצות המשובצות בבית יחד עם נבחרת ישראל בכדורסל ישחקו בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב.

אמנם מדובר באירוח משחקים בשלב הבתים, אך אין ספק כי מדובר בהיסטוריה ובצעד גדול עבור הכדורסל הישראלי והתיירות שבתל אביב ובישראל בכלל שתרוויח מביקור הנבחרות הטובות באירופה.

לא רק יום מנוחה בשבת, בפיב"א החליטו לאפשר יום מנוחה שני בשלב הבתים הראשון, ועל כן חמשת המשחקים יתפרסו על פני שבעה ימים ולא כפי שהיה באליפות האחרונה בצרפת אז העומס על הנבחרת היה גדול עם חמישה משחקים בשישה ימים.

המשחקים בארץ ייפתחו ביום חמישי ה-31.8.17, כשיום שישי יהיה יום מנוחה ראשון. לאחר מכן המשחק השני יהיה במוצאי שבת ה-2.9, ולא בשבת, זאת כאמור מאחר שבפיב"א ובאיגוד הכדורסל הישראלי החליטו לבוא לקראת האוהדים שומרי השבת, והמשחק השלישי יתקיים ביום ראשון ה-3.9.

יום שני ה-4.9 יהיה יום מנוחה נוסף והמשחקים הבאים יתקיימו בימים שלישי ורביעי. כזכור, 4 הראשונות מהבית בו ישחקו 6 נבחרות, יעלו לשלב השני שיתקיים באיסטנבול שבטורקיה.

מאחר שהנבחרת הישראלית היא מארחת אחד הבתים בשלב הבתים הראשון, זו תשחק מדי ערב במשחק המרכזי בשעה 21:00 או 21:30, כשהמשחקים עצמם ייקבעו אחרי ההגרלה שתתקיים באיסטנבול ב-22.11.

עוד החלטה שקיבלו בפיב"א היא לגבי מכירת הכרטיסים כשהעדיפות היא מכירת מינויים. כרגע ניתן לרכוש אך ורק מינויים לכל המשחקים - שלושה משחקים ביום ובסך הכל 15 משחקים, כשבשלב השני, לאחר שייקבעו היריבות של הנבחרות, ימכרו כרטיסים גם לימים בודדים ויישמרו כרטיסים ומנויים גם למדינות האורחות.

מאיגוד הכדורסל נמסר כי המנוי הזול ביותר עבור כל משחקי הבית בארץ יעלה 660 שקל - 132 שקל ליום משחקים ו-44 שקל למשחק.