עמיר בניון

"בית המדרש להתחדשות" בראשות הרב דב זינגר, ראש ישיבת 'מקור חיים', קיים אמש (שלישי) כינוס תפילה והכנה לימים הנוראים לזכרה של דסי רבינוביץ' ז''ל במלאות 20 שנה לפטירתה.

דסי, שנפטרה בראש השנה תשנ"ז, ספטמבר 1996, התמודדה עם מחלת הסרטן וזכתה לפרסום נרחב בתקשורת בישראל בעקבות מאבקה על זכותו של החולה לקבלת טיפול רפואי הוגן.

הכינוס שהתקיים במתנ"ס מועצת אפרת, שם התגוררה דסי ז"ל, ואליו הגיעו כ-500 אנשים, בני משפחתה, תלמידי הישיבה, מכרים ואורחים, התחיל במעגלי תפילה ולימוד לקראת ראש השנה. בהמשך הערב עלה לבמה עמיר בניון ושר קטעי תפילה, שירים ופיוטים מרגשים לזכרה.

בניון היה קשור לדסי ועודנו קשור למשפחתה, ואף הגיע לחזק את תלמידי ישיבת 'מקור חיים' לפני כשנתיים בימיה הקשים לאחר חטיפת שלושת הנערים.

ברוריה רבינוביץ', אמה של דסי אמרה במהלך הערב כי "אני יכולה לסכם תקופה של 20 שנה בשתי מילים – כאב וגעגוע, אך גם במילים תקווה ואמונה. למדתי מרחל אימנו שחיכתה ליעקב 7 שנים ומרחל אשתו של רבי עקיבא שחיכתה 24 שנים, ואצל שתיהן ההמתנה הייתה כימים אחדים. הן הבינו שככל שהן מתגעגעות הן תזכנה לגאולה שלמה, ולישועה גדולה ומושלמת יותר.

''כך גם אני ובני משפחתי ממתינים לראות את הגאולה ואת תחיית המתים. אפשר לומר שהקשרים של אותם אנשים שדסי הייתה מעורבת בחייהם והיו מעורבים בחייה, אותם קשרי ידידות עמוקים וחזקים נתנו לה את הכוח להתמודד ונתנו טעם ומשמעות לחייה''.

האם הוסיפה, ''דסי, את ממשיכה להאיר בעולמנו. את נטועה בהרבה לבבות וממשיכה להשפיע ממקום לבבך. האור, העשייה וההשפעה דבקו בממשיכי דרכך. תהיי מליצת יושר למשפחה ולכל עם ישראל ותזרזי התגלות משיח צדקנו".

ראש ישיבת 'מקור חיים' ובית המדרש להתחדשות, הרב דב זינגר, אמר כי "הערב הזה הוא לזכרה של דסי רבינוביץ', בחורה אמיצה ויוצאת דופן שנפטרה לפני עשרים שנה ואותם מעגלים של שמחה שהיא נתנה לנו במתנה ממשיכים להתעגל ולתת שמחה לאנשים רבים".

עוד אמר הרב כי "אנחנו עומדים בפני ימים של תפילה, אליהם אנו לא רוצים להגיע ללא הכנה מספקת. צריך לשים לב שהתפילה, שכל עניינה להוציא אותנו מהחיים המעשיים, לא הפכה לחלק מהמציאות היומיומית שלנו. אנחנו לא צריכים להוסיף עוד שעות לתפילה אלא לנסות לשים לב למתרחש בה. במובן זה המחזור והסידור מקרקעים אותנו כי הם נותנים תחושה שאנו צריכים לעבור את המשימה".

''התפילה היא הדרך שלנו לא לשקוע בתוך המציאות לגמרי, אלא לראות אותה ממקום גבוה יותר. בתפילה אנו עולים טיפה למעלה, 'עלה למעלה עלה' כאשר האדם לוקח את כנפי הרוח שלו, וזה מה שנותן לנו את הכוח בחיים לעבור דברים שמחים לצד עצובים", הוסיף.