הלל יפה הי"ד ואימה רינה
הלל יפה הי"ד ואימה רינהצילום: אדם פרופ

בקרית ארבע מכניסים היום (רביעי) ספר תורה לזכרה של הלל יפה אריאל הי"ד, שנרצחה במיטתה בפיגוע אכזרי.

שני אנשי עסקים, שלומי ויוסי אמיר, החליטו לממן כתיבת חמישה ספרי תורה לחמש משפחות שכולות לעילוי נשמתם יקיריהן - ביניהן משפחות שבניהן נפלו במלחמות ישראל, משפחת ריבן ששכלה את בנה אלעד באסון הכרמל - ומשפחת אריאל.

רינה אריאל אומרת לערוץ 7 שמדובר במחווה מרגשת, כלשונה. "זה היה פשוט מדהים. קיבלנו טלפון מזוג אחים שאנחנו לא מכירים שאמרו לנו שהם מוכנים לתרום ספר תורה לעילוי נשמת הלל.

"שמחנו אבל חשבנו שזה ייקח זמן ופתאום אמרו לנו שספר התורה מוכן - והם עושים אירוע לסיום כתיבת ספר התורה בגני התערוכה עם עוד ארבעה ספרי תורה נוספים למשפחות שכולות. אתמול היינו שם יחד עם עוד שלוש משפחות של חיילים שנפלו, ומשפחתו של הנער בן ה-16 המתנדב שנספה באסון הכרמל".

לדבריה ספר התורה יוכנס לגבעה שהוקמה על שם הלל יפה, "אנחנו מיעדים את ספר התורה לבית הכנסת שיוקם במצפה אביחי, הגבעה שהוקמה לזכר הלל ופונתה, ספר התורה יחכה להקמתה מחדש ובנתיים הוא יהיה בבית הכנסת בגבעת ממרא".

רינה מביעה סיפוק לנוכח הצלחת פרויקט ההדסטארט להקמת מרכז המבקרים לזכרה של הלל, "עם ישראל התגייס וזה פשוט מדהים לא האמנו שנזכה לעשות משהו כזה, קיבלנו חיבוק מעם ישראל".