הכנסת מרכינה ראשחזקי ברוך

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, השתתף אחר הצהריים (רביעי) בהורדת הדגלים ברחבת הכנסת לחצי התורן, לקראת הגעת קהל מחר לכנסת לעבור על פני ארונו של שמעון פרס ולחלוק לו כבוד אחרון.

משמר כבוד של משמר הכנסת עמד ליד הדגלים ברחבת הכנסת ובסיום הורדת הדגלים אמר יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לעיתונאים, "באתי לבקר את שמעון פרס בבית החולים בשבוע שעבר והייתי אופטימי. איך עוד אתה יכול להרגיש לצדו של שמעון פרס, 'האופטימי הנצחי'. הייתי משוכנע, שגם הפעם, בפתיחת מושב החורף הקרוב, ישב שמעון פרס כמו תמיד במליאת הכנסת".

הוא הוסיף כי "שמעון פרס היה חבר כנסת שכיהן בכנסת מספר בלתי נתפס של שנים. ארבעים ושמונה שנים. אני בספק אם יש מישהו שאי פעם יתקרב אפילו לשיא הזה. אנחנו נפרדים היום לא רק ממישהו שהיה כמו בן משפחה. אנחנו נפרדים מראש המשפחה. אדם שכול חייו חיפש רק לתרום. וככה נזכור אותו לעד".

בכנסת נשלמת ההיערכות לקראת הגעת הציבור מחר לעבור על פני ארונו של שמעון פרס, וההערכה היא שקהל של אלפים רבים יגיע לכנסת מכל רחבי הארץ. הארון יוצב מחר בבוקר ברחבת הכנסת ובשעה 08:45, יניחו נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת זרים לצד הארון.

החל משעה תשע בבוקר ועד שעות הערב המאוחרות יוזמן הציבור להגיע לכנסת ולעבור על פני ארונו של שמעון פרס.

קודם לכן, קרא יושב ראש הכנסת פרק תהילים והדליק נר זיכרון שהוצב בכנסת לצד תמונתו של שמעון פרס עטופה בשחור, נר זיכרון שהוצב באופן בולט בכניסת חברי הכנסת לצד דגלי המדינה.