ביל קלינטון נפרד מפרס

הציבור הרחב הוזמן להגיע במהלך היום (חמישי) לרחבת הכנסת על מנת לעבור על פני ארונו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ולחלוק לו כבוד אחרון.

הרחבה נפתחה לקהל לאחר טקס קצר שנערך בבוקר ובו הונחו זרים על הארון מטעם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ושורה של גופים ממלכתיים.

נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, הגיע למשכן הכנסת, ולאחר פגישה קצרה עם יו"ר הכנסת עבר על פני ארונו של פרס כשהוא מלווה בנשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטין. בהמשך יצא קלינטון לבית הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה.

פרס ייטמן מחר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. טקס הפרידה וההספדים ייפתח בשעה 9:30 בבוקר, וטקס הקבורה יחל בשעה 12:00 בצהריים.

בנמל התעופה בן גוריון הושלמו ההכנות לקליטת מטוסי המנהיגים והאורחים הזרים שישתתפו מחר בהלוויה.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שאישר אמש סופית את הגעתו להלוויה, הורה להוריד את דגלי המדינה לחצי התורן במוסדות הציבוריים ובנציגויות בעולם, לאות אבל על פטירתו של הנשיא לשעבר. בהודעת הבית הלבן נכתב כי הדגלים יישארו בחצי התורן עד יום שישי בערב.

ארונו של פרס בכנסת
ארונו של פרס בכנסתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שינויים בהסדרי התנועה לקראת מסע ההלוויה

כביש 1 לכיוון מזרח ייסגר לסירוגין במהלך היום וכן ביום שישי בבוקר, מנתב"ג לירושלים, עקב הגעה של מנהיגים שיגיעו מרחבי העולם ללוויה. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלנסוע בכביש במועדים אלה.

החל מהשעה 08:00 הבוקר נסגרו לתנועת כלי רכב כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת: רחוב קפלן, זוסמן, כביש 16 המקיף את הכנסת. הצירים יישארו סגורים עד למחרת בבוקר עת יציאת מסע הלוויה לכיוון הר הרצל.

לרשות הציבור המבקש להגיע לרחבת הכנסת שם יונח הארון, עומדים חניונים בחינם. משם ניתן יהיה להגיע לרחבת הכנסת באמצעות מערך היסעים (שאטלים).

חניונים בירושלים: חניון הרכבת במתחם התחנה, חניון טדי, חניון גבעת התחמושת, חניון עין יעל ליד גן החיות.

חניונים מחוץ לירושלים: חניון לטרון, מודיעין חניון 'חנה וסע'.

מחר החל מהשעה 07:00 בבוקר, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים להר הרצל. כלי רכב שיחנו לאורך הצירים יגררו.

הצירים שיחסמו עד לאחר תום ההלוויה: איש שלום, פרבשטין, שדרות הרצל מצומת המיתרים עד כיכר הולנד, שמואל בייט לכיון הר הרצל, שד' הרצל, בית וגן, דרך הזיכרון.

הצירים המובילים מבתי המלון לכיון הר הרצל: אגרון, רמב"ן עד צומת בתי המלון, הכט, הרצל.

עקב חסימות התנועה ונוכח הצפי להגעה של אזרחים רבים ללוויה מכל רחבי הארץ, צפויים עומסים כבדים בצירים המובילים לירושלים - כביש 1 וכביש 443.

כבר אתמול החלו משטרת ישראל וכוחות הביטחון להיערך לקראת סידורי הטקסים הממלכתיים וטקס הלוויה הממלכתית מחר. השם שניתן למבצע האבטחה חסר התקדים הוא "כעת מחר" ובמהלכו יאבטחו כ-7,000 שוטרים את המשתתפים.

אלפי שוטרים במבצע אבטחה חסר תקדיםדוברות משטרת ישראל