ראש השנה תפוח בדבש דבש שנה טובה ומתוקה מתכון מתכונים אוכל חגים תשרי
ראש השנה תפוח בדבש דבש שנה טובה ומתוקה מתכון מתכונים אוכל חגים תשריIstock

חגי תשרי בפתח ואיתם המירוץ שמטרתו להגיע לחג מוכנים. בפינתו השבועית בערוץ 7 מפציר הרב יונה גודמן בהורים הנמצאים במירוץ לא לשכוח את אחד הדברים העיקריים: להכין את הילדים עצמם לחג!

"יש ילדים שפתאום מגלים שהם נמצאים בתפילה מאוד ארוכה ולא מוכרת. אחרים שוקעים בסיוע להכנות הטכניות, ולא עוצרים לחשב את ציפיותיהם מעצמם בראש השנה ולאורו. עבור אלו ואף אלו – ראוי להקדיש תשומת לב כדי לסייע להם להתכונן באופן רוחני לחג, כל אחד לפי גילו", אומר הרב גודמן.

הרב מציע להורים שפע הצעות מעשיות כיצד להתכונן עם הילדים, "מוצע להורים לשבת עם הילדים ולעיין יחד בתפילות שבמחזור, עוד לפני החג. להראות להם את המבנה של 'מלכויות, זכרונות ושופרות'; להסביר להם היכן ומתי תוקעים ב'שמונה עשרה' ועוד. כן כדאי לעבור בקצרה על הלכות שמיעת שופר, דבר שעוזר להתרכז כפי שצריך".

"אף את הארוחות צריך קצת לתכנן. לא להתמקד רק באורחים מבוגרים, אלא לערב את הילדים בשיחה, לתת לכל אחד מהם להכין ולהסביר על אחד מה'סימנים' ועוד".

כמו כן, מציע הרב גודמן לקיים דיון עם הילדים, בהתאם לאופיים, על מהות החג עצמו. "אם חלק אפשר לחשוב מה מאחלים לעם ישראל לשנה הקרובה, ועם גיל אחר אפשר לחשוב בקול מה כל אחד מקבל על עצמו או מקווה שיצליח לעשות בשנה הקרובה".

הרב גודמן מסיים באיחול, "אם בעזרת ה' נחשוב על הדרך בה מכינים את ילדינו באופן רוחני לראש השנה, אולי נזכור ונזכה לעשות כן בצורה טובה אף עם עצמינו...".