מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: מירי צחי

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מסכם בערוץ 7 שנה לא פשוטה מבחינה ביטחונית שמסתיימת בהצלחה יחסית, כהגדרתו. יוגב קורא לפתח את ההתיישבות בצפון ומביע תקווה שבשנה הקרובה תוסדר ההתיישבות ביו"ש.

"אם נעשה דין וחשבון, תחילתה של שנה זו תפסה אותנו עם מתקפת טרור, מדובר כאן במאבק לאומי בעם ישראל ששב לארצו מול אויבים שטוענים שהיו כאן מאז ומעולם זאת למרות שהמסגד הראשון נבנה כאן הרבה שנים אחרי שבית המקדש התנוסס על תילו''.

לדבריו המאבק הלאומי של הערבים וההסתה הולידו מתקפת טרור ומדינת ישראל, אך צה"ל ושרות הביטחון הצליחו לדכא את הגל הזה. ''גם המערכת המשפטית הבינה סוף סוף שיש צורך בענישה מרתיעה יותר. ההסתה והנסיבות אמנם לא השתנו אבל ניתן לומר שבמידה מסוימת של הצלחה מתקפת הטרור נבלמה וחיים רבים ניצלו".

לדבריו סיעת הבית היהודי הצליחה להביא להישגים רבים בתחומי החינוך והמשפט, "שר החינוך נפתלי בנט הביא להקטנת הכיתות ולהוספת סייעות לגנים ולחיזוק לימודי המדעים והיהדות. גם שרת המשפטים הביאה לבחירתם של מעל מאה שופטים.

''אבל לא התמודדנו מספיק טוב עם הפריפריות לסוגיהן בעיקר בצפון הארץ. אסור שהצפון ילך לאיבוד, מקומות כמו נצרת עילית והגליל, חייבים ליישם שם תכנית אב ממשלתית שתתן מענה לתעסוקה ותביא זוגות רבים לצפון. בדרום כתוצאה מירידת צה"ל לנגב המצב טוב יותר".

ח"כ יוגב מקווה שבשנת תשע"ז תוסר חרב ההקפאה מיו"ש, "אני מקווה שבשנת החמישים לשחרור יו"ש נצא מההקפאה ונראה התפתחויות חיוביות. אני יודע שעובדים על נושא ההסדרה של ההתיישבות היהודית ביו"ש, בעניין הזה היו נקודות תורפה בעבודת מתאם הפעולה בשטחים והיועצים המשפטיים של המנהל האזרחי.

''אנחנו מקווים שבשנה זו תוסדר ההתיישבות כולל נקודות תורפה כמו עמונה, נתיב האבות, תשעת הבתים בעפרה ועוד. הגיע הזמן שמי שיקבע במדינה לא יהיו בתי המשפט אלא הרשות המחוקקת הנבחרת. כולי תקווה שבשנת תשע"ז נזכה לבסס את האחיזה שלנו וששום בית לא יעקר".