דקה דומייה
דקה דומייהצילום: דוברות

משלחת ישראל לאו"ם ערכה טקס לזכרו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, במטה האו"ם בניו יורק.

הטקס התקיים במעמד שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שגרירת ארה"ב, סמנתה פאוור, ושגרירים ונציגים של למעלה מ-40 מדינות שהגיעו לחלוק כבוד אחרון למי שייצג את ישראל בעולם בשישים השנים האחרונות.

בנוסף, המשלחת הציבה ספר תנחומים במטה האו"ם אשר יעמוד לרשות שגרירים, נציגי מדינות והציבור הרחב המעוניינים להביע את תנחומיהם.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הביע את צערו העמוק על לכתו של פרס ז"ל. דנון נשא דברים במהלך הטקס ואמר "פרס היה ממייסדי האומה, איש של חזון ותקווה שהקדיש את חייו למען מדינת ישראל. האיש שתרם כה רבות לביטחונה של המדינה מעולם לא איבד תקווה, זהו תמצית הסיפור הציוני".

דנון הוסיף כי "פרס סימל את פניה היפות של ישראל, ייצג אותה וחיזק את מעמדה בעולם, כעת אנו חולקים לו כבוד אחרון בפרלמנט העמים. נזכור את פרס כפי שהיה עד יומו האחרון, מלא תקווה וכוח לפעול למען עתידה של מדינת ישראל. דרכו תוסיף להוות השראה לכולנו. יהי זכרו ברוך".

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר' "אני משתתף בצער רב על לכתו של הנשיא פרס. היה לי הכבוד ליהנות מתבונתו, המנהיגות שלו תחסר לכולנו. הוא תמיד נלחם למען חלומו לשלום ולביטחון עבור מדינת ישראל".

שגרירת ארה״ב לאו״ם, סמנתה פאוור אמרה' "שמעון פרס הקדיש את חייו לבניין מדינת ישראל. הוא מעולם לא איבד את רוחו הצעירה ואת תקוותו לשלום. הוא תמיד האמין שהסכנה הגדולה ביותר לשלום היא אובדן תקוותו של הדור הצעיר".