אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל יד
אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל ידצילום מסך ערוץ 20

ביום חמישי הקרוב תשוב נבחרת ישראל לשחק במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, כשתתארח במקדוניה, זאת לאחר ההפסד בפתיחת הקמפיין לנבחרת איטליה.

חודש עבר מאז נפגשו נבחרות ישראל ואיטליה בפתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, באצטדיון סמי עופר שבחיפה.

חודש מאז הניצחון של האיטלקים על הישראלים בתוצאה 3:1, והיום (שלישי) החליטה פיפ"א להעניש את התאחדות הכדורגל האיטלקית על מה שהתרחש במהלך המשחק בין שתי הנבחרות.

וועדת המשמעת של פיפ"א קנסה היום את ההתאחדות האיטלקית ב-27 אלף יורו, כשמספר אוהדים איטלקים שנכחו במשחק הצדיעו במועל יד בזמן שירת המנון התקווה, בפתיחת המשחק בין שתי הנבחרות לפני כחודש.

בהודעת ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, נכתב כי הקנס על ההתאחדות האיטלקית הגיע בשל "התנהגות בלתי הולמת ומפלה של חלק מאוהדי הנבחרת האיטלקית", כשעבירה זו הינה עבירה על סעיפים 58 ו-67 בקוד ההתנהגות של פיפ"א.

בזמן שהנבחרת הישראלית תתארח במקדוניה בחמישי הקרוב, האיטלקים יארחו בטורינו את היריבה שלה על ראשות הבית - נבחרת ספרד. האיטלקים כאמור מגיעים לאחר הניצחון על הנבחרת הישראלית, בעוד אלו הספרדים הביסו את הנבחרת החלשה ביותר בבית, נבחרת ליכטשנטיין בתוצאה 8:0 במשחק הראשון בקמפיין.

על פי הנראה לעין, שתי הנבחרות הללו, ספרד ואיטליה יסיימו בשני המקומות הראשונים בבית, אך מאחר שרק הנבחרת שתסיים במקום הראשון תעפיל אוטומטית אל הטורניר היוקרתי, המיקום עבור שתיהן הוא חשוב ביותר.

בפעם האחרונה בה נפגשו השתיים, בשמינית גמר יורו 2016, ניצחו האיטלקים בתוצאה 0:2 בדרך להדחה מול גרמניה ברבע הגמר. כיצד זה ייגמר הפעם?