יעלון, הערב
יעלון, הערבצילום: נתנאל תבל סטודיו צילום

אירוע הצדעה לתכנית הדס של מדרשת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, המשלבת לימוד תורה עם שירות צבאי משמעותי לנשים דתיות, התקיים הערב (חמישי) בהשתתפות שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ראש אכ"א האלוף חגי טופולונסקי, ראש מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שר הביטחון לשעבר התייחס בתחילת דבריו להחלטת אונסק"ו מהיום המבטלת את הקשר בין העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים, הר הבית והכותל המערבי. "מדובר בהחלטה בזויה ואומללה של האו"ם", אמר יעלון.

הוא הזכיר כי "צה"ל מורגל להצהרות אומללות ובזויות שכאלה, כאשר בעקבות כל מבצע ועדה כזו או אחרת חוקרת רק אותנו באופן בוטה, בניגוד לצד השני שאיננו מקדש חיים אלא את המוות ומשתמש באזרחיו כמגנים אנושיים ותוקף במכוון את אזרחינו, וזוכה לתמיכה של מועצת זכויות האדם".

לדבריו החלטת אונסק"ו היא שפל ותעודת עניות למוסדות הבינלאומיים, ''אני מקווה שהמערכת הבינלאומית תתעורר משום שעתידו של העולם תלוי קודם כל בהתגברות על השפל המוסרי הזה, ומקווה שהמערכת הבינלאומית תתעורר ותתגבר מהשפל הזה".

עוד הדגיש יעלון כי "אני חייב לציין את מדרשת לינדנבאום מבית אור תורה סטון שפרצה דרך לכל מה שקשור ללימוד תורה לנשים, לימוד גמרא ופריצת דרך, ואת תכנית הדס שליוויתי בתפקידיי השונים שבזכותה נהנה צה"ל כבר 18 שנה ממיטב הבנות בחיל האוויר, החינוך ובחטיבת הקומנדו. תודה גדולה לכן על שירותכן המשמעותי כל כך, אתן מביאות איכות מיוחדת".

ראש מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין אמר כי "אם הייתה מהפכה אמיתית בנוגע לנשים דתיות בחברה הישראלית, הרי שהמוסד שבעצם עשה את זה ועשה את זה בגדול זוהי תכנית הדס. אם היה מקום שאחראי להתפתחות ישראל בכל כך הרבה תחומים זהו צה"ל, שמצד אחד מגן עלינו ומצד שני מפתח מנהיגים עצומים, אבל אנחנו יודעים מתורתנו הקדושה וגם מניסיוננו שמנהיגים הם רק 50% מהאוכלוסייה ומנהיגות מסוגלות להיות אפילו עוד יותר חשובות.

''יש לנו בנות בתפקידים יוקרתיים בחיל החינוך, מודיעין, אוויר, והחידוש של השנה – חטיבת קומנדו – סיירת מגלן, וגם אחרינו מוסדות נוספים התפתחו וזאת המחמאה הגדולה ביותר עבורנו. יהי שנת תשע"ז שנת עוז, ה' ממשיך לתת עוז לעמו, גם לגברים וגם לנשים, וה' יברך את עמו ואת עולמו בשלום", הוסיף הרב ריסקין.