אדלשטיין בכנס "כנפי תמר"
אדלשטיין בכנס "כנפי תמר"צילום: ארגון אלומה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטין העניק ביום חמישי האחרון גיבוי לשרת המשפטים אילת שקד ביחס לדברים שכתבה במאמרה בכתב העת "השילוח" בנוגע לחקיקה יהודית.

אדלשטין אמר את הדברים בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה בכנס "כנפי תמר- צעירים פורצי דרך" שקיים ארגון אלומה לזכרה של הנווטת הדתיה תמר אריאל ז"ל.

אדלשטין אמר, "לא יכול להיות מצב שבו נהיה רק מדינה דמוקרטית או רק מדינה יהודית. הכל ענין של איזונים. אני חושב שלזה היא התכוונה שטוב מאוד שהכנסת ביססה מאוד את הרגל הדמוקרטית".

אדלשטין הביע תמיכה בחקיקה שתבסס גם את הצד היהודי. "לא בטוח שמספיק ביססו את הצד היהודי כי הכל בקריצת עין, 'זה ברור', 'מובן מאליו'. כששופט שומע מובן מאליו, הוא לא יודע להבין מה זה מובן מאליו".

"לכן אני חושב שבאמת כדאי גם להשקיע מחשבה לבסס את המדינה הזו כמדינה יהודית, לא רק בקריצות עין, לא רק בהתנהגות, יש הרבה מה לשפר בהתנהגות, אלא גם בחקיקה בדברים הכביכול פורמליים", אמר אדלשטיין.

מנכ"לית ארגון אלומה יפעת סלע דיברה על דמותה הייחודית של תמר ז"ל שהתנדבה בארגון במהלך שירותה הצבאי. סלע הדגישה את היותה אות ומופת שהצליחה לעשות חיבורים ולא לוותר על שום אתגר. היא קראה לצעירים לעמוד ברף שתמר הציבה ולתת מעצמם לחברה הישראלית.

חנן, אביה של תמר, אמר כי המורשת של תמר היא לעשות הכי טוב שאפשר במקום בו אנו נמצאים וקרא לצעירים לעשות טוב ככל שיוכלו.